ورود سیستم صدای دالبی "آلتموس" به دیسک‌های "بلوری"

کاربران سینما‌های خانگی از این پس قادر خواهند بود تا فیلم‌های خود را با کیفیت صدای دالبی "آتموس" ببینند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران و به نقل از ورایتی، "دالبی" به تازگی اعلام کرده است که فناوری جدیدشان به نام "آتموس" به زودی روی دیسک‌های "بلوری" قابل اجرا خواهد بود.
 
کمپانی‌های "پارامونت" و "برادران وارنر" که در تولید فیلم‌هایشان از این فناوری استفاده کرده‌اند، به زودی روی دیسک ‌های بلوری این فیلم‌ها از این فناوری استفاده خواهند کرد. این کار از پاییز وبا فیلم "تبدیل شوندگان: عصر انقراض" آغاز خواهد شد. تاریخ دقیق این انتشار 30 سپتامبر عنوان شده است.
 
"پارامونت" از سال آینده برای نسخه‌های بلوری"پارامونت" از سال آینده برای نسخه‌های بلوری و آنلاین خود از سیستم دالبی "آلتموس" استفاده خواهد کرد.
 
میدان ارشد "برادران وانر" نیز از استفاده از این فناوری خبردادند.
 
"دالبی آتموس" فرمت صوتی‌ای که با تک صداهای فیلم کار دارد تا کانال‌های صوتییا بهتر بگوئیم "ترک‌های صوتی".
 
در این فناوری هم تک صدای منحصر به فرد بلند گویی منتقل می‌شود که نسبت به بیننده‌ در بهترین مکان قرار دارد. در این فناوری فرقی نمی‍کند که چه تعداد بلندگو در سینمای خانگی قرار دارد. در آمریکا 200 سینما به فناوری صوتی "دالبی آتموس" مجهز هستند.
 
بینندگان برای بهره مند شدن از این فناوری می‌بایست سینمای خانگی خود را به این سیستم مجهز کنند.
 
"آتموس" تا 32 بلندگو را جواب می‌دهد.
 
دالبی اعلام کرده است که بلندگو‌های‌ آتموس که هم می‌توانند روی زمین نصب شوند و هم روی دیوار، از پاییز امسال در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
 
مدیر آتموس می‌گوید: "زمانی که در فیلم صحنه باران آمدن به تصویر کشیده می‌شود صدای بارش باران از بالای سر به گوش می‌رسد، یا اگر در فیلم هواپیمایی نشان داده می‌شود صدای آن یا از جلو می‌اید یا از پشت سر به گوش می‌رسد".
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار