نجفی‌توانا در مراسم یاد بود استاد کاتوزیان:

کاتوزیان گفت از عدالت دفاع کنیم حتی اگر نیازمند پرداخت هزینه باشد

رئیس کانون وکلای دادگستری کانون مرکزی گفت: دکتر کاتوزیان در چارچوب قانون به ما آموخت از عدالت دفاع کنیم حتی اگر این دفاع نیازمند پرداخت هزینه باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ علی نجفی توانا در مراسم یادبود استاد کاتوزیان که شب گذشته در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد ضمن تسلیت این فقدان به جامعه حقوقدان‌ها، مسئولین، قضات و وکلا و تمام کسانی که به این مناسبت داغدار شدند گفت: دکتر کاتوزیان نمرده زنده است و همانند تمام چهره‌های خاص حقوق اثری به جا گذاشته که با فقدان وی تا جامعه بشریت باقی است و تحقیق در رشته حقوق پابرجاست جاودان است.  
 
وی با بیان اینکه نگاه کاتوزیان به عنوان یادآوره‌ای علمی به جا خواهد بود ادامه داد: دراین میان چهره‌های ماندگار فراوانند و کاتوزیان از موثرترین چهره‌های اثرگذار در علم حقوق ایران است.
 
دکتر نجفی با اشاره به این که ناصرکاتوزیان بیش از 400 اثر علمی از خود به جا گذاشته که هر کدام حرف تازه‌ای در علم حقوق دارد ادامه داد: من شاگرد او بودم و با افتخار می‌گویم هر جا به مشکلی برخورد می‌کردم به استاد کاتوزیان مراجعه می‌کردم.
 
وی ادامه داد: ما از فرد از دست رفته تجلیل نمی‌کنیم بلکه این بزرگداشت تجلیل از مفهوم نوشته‌های اوست.
 
وی با برشمردن ویژگی‌های استاد کاتوزیان گفت: اولین ویژگی دکتر کاتوزیان رعایت شئون در تمام قسمت‌های زندگی بود استاد با این که وکیل بود زید وکالت نکرد اما وکالت را به ما اموخت ذات وکالت دفاع از حق است.
 
این حقوقدان اضافه کرد: دومین ویژگی کاتوزیان سلامتش بود او در معلمی و وکالت سلامت را در چارچوب قانون رعایت می‌کرد و در نوشتن حافظ و امین بود در دفاع از حق مستحکم بود و به زور و زر نه می‌گفت.
 
نجفی با اشاره به این که کاتوزیان برای ما الگوی رفتاری بود تصریح کرد: سخنان استاد مختصر اما پرمحتوا بود.
 
وی در ادامه تاکید کرد: کاتوزیان از دست ما رفته، اما از دست نرفته چون اثرات علمی‌اش بر تفکر حقوقی ما کمک می‌کند و با استفاده از اثرات باقی مانده از او سعی می‌کنیم بخشی از خصایصش را به عنوان الگو پیروی کنیم.  
 
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان خاطر نشان کرد: دکتر کاتوزیان در چارچوب قانون به ما آموخت از عدالت دفاع کنیم حتی اگر این دفاع نیازمند پرداخت هزینه باشد.
 
برای روح وی از درگاه خداوند طلب آمرزش کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کانون ، وکلا ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار