همدان/

مقابل کودکانتان عصبانی نشوید

معاون امور فرهنگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان نسبت به رفتار والدین در مقابل کودکان هشدار داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر ابوالفضل باب الحوائجی، اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان از والدین الگوبرداری می‌کنند و رفتارهای آنان را می‌آموزند، متقابلا همان رفتارها را با والدین خود و دیگران خواهند داشت، بنابراین والدین باید مراقب رفتارهای خود در انظار کودکان باشند.

وی افزود: افرادی که پرخاشگری می‌کنند باعث به خطر افتادن سلامت روانی خود و دیگران می‌شوند، همچنین کودکان در سن رشد بوده و از این گونه رفتارها الگوبرداری می‌کنند. در صورت آموزش رفتار منفی، کودکان آن را به عادت رفتاری تبدیل می‌کنند و نمی‌توانند رفتار سالمی با دیگران داشته باشند.

معاون امور فرهنگی بهزیستی همدان به والدین توصیه کرد، در کوچکترین و معمولی ترین رفتارها برای تربیت صحیح کودکانشان مراقب رفتارشان باشند.

وی ادامه داد: والدین باید آرامش روانی خود را هنگام رفتار با فرزندان حفظ کرده و از جملات و کلمات متناسب با سن کودک استفاد کنند. والدین باید حتی المقدور از نگرش و جملات مثبت در صحبت بهره گیرند، فقط متکلم وحده نباشند و شنونده خوبی برای حرفهای فرزندان باشند، به آنها فرصت اظهار نظر دهند و ابراز وجود کنند و به رای و نظر آنها احترام بگذارند.

باب الحوائجی به والدین تاکید کرد، در جمع، نظر و ایده فرزندان را جویا شوید و به آن به دیده احترام نگاه کنید و در امور مربوط به خودشان با آنها مشورت کرده و نظر خواهی کنید.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، عصبانی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.