مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با بیان اینکه امیدواریم روزی نام سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، سازمان پیشکسوتان یا عنوان مناسب تری شود، گفت: تکریم کارمندان بازنشسته از اصلی ترین برنامه های سازمان بازنشستگی شهرداری است و این سازمان این قابلیت را دارد که به الگویی برای سایر سازمان ها و ارگان ها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران شب گذشته در نوزدهمین شبگردی اصحاب رسانه گفت:فردا سازمان بازنشستگی شهرداری تهران وارد چهلمین سال تاسیس خود می شود و به عبارتی امشب، شب تولد این سازمان است.
وی با بیان اینکه بحث استقلال اداری سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ، این سازمان را از سایر سازمان ها و دستگاه ها متمایز کرده است، افزود: این سازمان ، سازمانی با 20 هزار نفر ارباب رجوع است که 10 نفر از آنها بازنشسته و 10 هزار نفر دیگر کسورپرداز هستند.

منتظر المهدی با اشاره به اینکه کارمندان شهرداری تهران بعد از 30 سال خدمت تبدیل به کارمندان بازنشسته می شوند، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که نام دیگری برای بازنشسته بیابیم چرا که کلمه بازنشسته بار منفی دارد.

وی جایگزینی نام پیشکسوت به جای بازنشسته را پیشنهاد داد و گفت: شاید روزی برسد که نام سازمان پیشکسوتان شهرداری جایگزین نام سازمان بازنشستگی شود.

معنی بازنشستگی از سالمندی جداست


منتظر المهدی همچنین به تفکیک کلمه بازنشستگی از سالمندی اشاره و بیان کرد:در حال حاضر ما بازنشسته 45 ساله هم داریم در حالی که سالمند به افراد بالای 60 سال می گویند بنابراین باید سالمندی را از دوران بازنشستگی جدا دانست و این دو را با یک دید نگاه نکرد.


از اصلی ترین برنامه های سازمان بازنشستگی تکریم بازنشسته است

وی یکی از اصلی ترین و مهمترین برنامه سازمان را بحث کرامت و تکریم کارمندان بازنشسته عنوان کرد و گفت: بحث تکریم اگر به درستی انجام شود یک میل دو طرفه بین فرد بازنشسته و سازمان ایجاد می کند و به طور حتم این موضوع در اولویت برنامه های ماست.

منتظر المهدی با بیان اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران می تواند الگویی برای سایر سازمانها و ارگانها باشد، افزود: در حال حاضر کشور به سمتی پیش می رود که باید موضوعات معیشتی و آینده افراد بازنشسته جایگاه ویژه ای پیدا کند.

وی در ادامه اصلی ترین وظیفه سازمان را پرداخت به موقع حقوق ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیست و پنجم هر ماه حقوق بازنشستگان شهرداری پرداخت می شود که این افراد می توانند از سه طریق پیامک، ایمیل و تلفن گویا از حسابشان مطلع شوند.


همزمانی دریافت دو وام/ سفر رایگان به مشهد و جزیره کیش


منتظر المهدی از مدرن شدن ستاد تکریم سازمان بازنشستگی شهرداری تهران خبر داد و اظهار داشت: برای تکریم بازنشستگان ستاد تکریم تشکیل شد تا تمامی خدمات در نهایت تکریم و حفظ کرامت انجام شود، در حال حاضر پرداخت وام در این سازمان بدون قرعه کشی و یا ماندن در نوبت انجام می شود و این امتیاز در نظر گرفته شده که اگر فردی مثلا 3 میلیون وام گرفت و 2 میلیون آن را بازگرداند می تواند مجددا همزمان با پرداخت این بدهی وام دیگری را نیز دریافت کند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان می توانند از اماکن شهرداری برای جشن های خود استفاده کنند، افزود: ثبت نام برای تورهای زیارتی- سیاحتی و دریافت کارت های رفاهی درمانی، ارائه اماکن شهرداری برای برگزاری جشن ازدواج فرزندان، انجام مراسم تدفین و ....از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 5 مکان در تهران از جمله سرخه حصار، مجموعه پذیرایی شیان، هتل شهر و ... و همچنین 5 مکان در خزر شهر متعلق به بازنشستگان است و آنها می توانند به همراه 10 نفر و با تخفیف 50 درصد از این اماکن استفاده کنند.

منتظر المهدی با بیان اینکه بازنشستگان شهرداری به 2 سفر رایگان به کیش و مشهد اعزام می شوند، گفت: بازنشستگان زیر 65سال هر سه سال، زیر 80 سال هر دو سال و بالای 80 سال هر سال می توانند از این سفرهای رایگان بهره مند شوند.

وی با اشاره به آی.تی بیس کردن خدمات تصریح کرد: هم اکنون 200 بازنشسته در خارج از کشور داریم که در صورتی که خواهان سفر به ایران باشند کمک هزینه ای در اختیارشان قرار می گیرد.
منتظر المهدی خاطرنشان کرد: بازنشسته های شهرداری سایر شهرها نیز اگر برای درمان به تهران آمده باشند می توانند به مدت 3 روز از خدمات رایگان ما استفاده کنند.

پرداخت کمک هزینه پرستاری از بازنشستگان/ طراحی مجهزترین خانه سالمندان خاورمیانه


منتظر المهدی در ادامه با اشاره به پرداخت کمک هزینه پرستاری به بازنشستگان اظهار داشت: ستادی در سازمان تشکیل شده که به آن دسته از بازنشستگانی که به دلیل بیماری یا کهولت سن قادر به انجام امور شخصی خود نیستند و نیاز به مراقبت دارند کمک کند در واقع با پرداخت هزینه پرستار سعی شده که فرد بازنشسته در منزل خود نگهداری شود.

وی همچنین از طراحی مجهزترین خانه سالمندان خاورمیانه خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح جانمایی هم شده و در صورت تامین اعتبار اقدام به ساخت این مجموعه خواهیم کرد، البته ما این مجموعه را مهد سالمند می دانیم و تمامی سالمندان بازنشسته می توانند بخشی از روز خود را به این مکان آمده و از امکانات آن بهره مند شوند.

منتظر المهدی اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبار این مجموعه به زودی کلنگ ساخت آن به زمین زده شود.

بیشتر بازنشستگان شهرداری در مناطق غرب تهران ساکنند/ ارسال سالانه 6 سبد کالا به منازل بازنشستگان


وی با بیان اینکه بیشتر بازنشستگان شهرداری در غرب تهران و در مناطق 2 و 5 ساکن هستند، خاطرنشان کرد: طبق آمارها ، 60 درصد بازنشستگان شهرداری مرد و 40 درصد زن هستند و حدود 81 درصد نیز مالک خانه به شمار می روند.

منتظرالمهدی به ارسال سبد کالا به درب منازل بازنشستگان اشاره و بیان کرد: سالانه 6 نوبت سبدهای کالا به درب منازل بازنشستگان ارسال می شود، در کمتر از ده روز 8 هزار سبد کالایی در 6 نوبت به دست بازنشستگان شهرداری می رسد که گوشت و مرغ آن کشتار روز هستند و ما اعتقادی به گوشت یخی نداریم.

بازنشسته نباید دغدغه خالی بودن یخچالش را داشته باشد


وی با اشاره به اینکه سعی داریم اجازه ندهیم یخچال فرد بازنشسته خالی باشد تصریح کرد: ما معتقدیم فرد بازنشسته نباید دغدغه خوراک داشته باشد و باید بتواند حقوق خود را صرف ازدواج و تحصیل فرزندان خود کند.

منتظر المهدی با بیان اینکه 99 درصد بازنشستگان از نحوه دریافت سبد کالایی رضایت دارند اضافه کرد: ارزش مالی هر سبد کالا در سال جاری حدود 300 هزار تومان بود.

وی به موضوع امید به زندگی اشاره و بیان می کند: کشور ژاپن 30 میلیون سالمند دارد که امید به زندگی بالایی دارند در کشور ما تنها 5میلیون سالمند زندگی می کنند که ما در صددیم میزان امید به زندگی در آنها را افزایش دهیم.

اجرای برنامه های ویژه برای بازنشستگان/ برگزاری جشنواره "عاشقانه تو را می خوانم "برای نیم قرن زندگی مشترک


منتظر المهدی افزود: به همین منظور برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی خوبی را در نظر گرفته ایم به عنوان مثال امسال برای اولین بار المپیاد ورزشی در 7 رشته طراحی شد و از بازنشستگان دعوت کردیم که در این المپیاد شرکت کنند.

به گفته وی همچنین یک ماه پیش اولین پیاده روی بازنشستگان شهرداری در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد.

وی از برپایی نشست هایی با بازنشتگان پیشکسوت برای بهره مندی از تجربیات آنها خبر داد و گفت: اسفندماه هر سال حدود 1500 بازنشسته به جمع خانواده بازنشستگان شهرداری می پیوندند که برای تجلیل از آنها جشن بزرگی برپا می شود.

منتظر المهدی با اشاره به برپایی جشنواره های غذا وسفره های رنگی و طراحی جشنواره عاشقانه تو را می خوانم اظهار کرد: جشنواره عاشقانه تو را می خوانم برای کسانی است که نیم قرن عاشقانه در کنار هم زندگی کرده اند و به طور حتم حرفهای گفتنی زیادی برای ما دارند.

وی تعداد خانواده های بازنشستگان را 800 خانواده عنوان و بیان کرد: حدود 150جانباز بازنشسته داریم وچندماه آینده قصد داریم کنگره ایثارگران و آزادگان را افتتاح کنیم.

منتظر المهدی همچنین از ایجاد یک شرکت هولدینگ برای بازنشستگان خبر داد و گفت: دومین المپیاد ورزشی هم در بهمن امسال برپا می شود.


بودجه امسال سازمان 110 میلیارد تومان بود


مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در ادامه جلسه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در خصوص بودجه سازمان گفت: خدماتی که سازمان ارائه می دهد بر اساس یک بودجه مشخص است که هر سال شورای شهر این بودجه را تعیین می کند به عنوان مثال بودجه امسال ما 110 میلیارد تومان بود که برپایه آن خدمات مختلف را طراحی و اجرایی کردیم.

منتظر المهدی در پاسخ به این پرسش که آیا بازنشستگان مجددا به مجموعه شهرداری وارد می شوند تا از تجربیاتشان استفاده شود اظهار کرد: به طور حتم حضور دارند اما سازمان بازنشستگی در جریان این امر نیست و صرفا به کسانی که 30 سال در شهرداری خدمت کرده اند خدمات رسانی می کند.

بخشنامه ای برای جذب فرزندان بازنشستگان نداریم


وی شماره تلفن گویای سازمان را66387070 اعلام کرد و گفت: در حال مزاکره با مخابرات هستیم تا به زودی یک شماره چهاررقمی به سازمان بازنشستگی شهرداری اختصاص دهد.

منتظر المهدی در پاسخ به این پرسش که آیا فرزندان بازنشستگان جذب شهرداری می شوند بیان داشت: بیکاری یک معضل اجتماعی است و تنها مربوط به فرزندان بازنشستگان شهرداری نمی شود، ما هیچ قانون یا بخشنامه ای برای جذب فرزندان این عزیزان نداریم و در هیچ سازمانی این مسئله وجود ندارد، مسائل مربوط به استخدام نیز صرفا در حیطه اختیارات سازمان منابع انسانی شهرداری است و به ما مربوط نمی شود.

وی در خصوص طرح شهر دوستدار سالمند تصریح کرد: عضو شورای شهر دوستدار سالمند هستیم اما این طرح در حیطه وظایف سازمان رفاه شهرداری است و ما تنها بودجه پیشنهادی خود را به دبیرخانه شهر دوستدار سلامت ارسال کردیم.

مسن ترین بازنشسته شهرداری تهران 103 ساله است/ تهیه کتاب ثبت خاطرات و تجربیات بازنشستگان


وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرنوشت که در خصوص سن مسن ترین بازنشسته شهرداری را پرسید گفت: این بازنشسته هم اکنون 103 سال دارد.

منتظر المهدی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار شهرنوشت در خصوص تهیه کتاب ثبت خاطرات بازنشستگان اظهار داشت: تهیه این کتاب را در دستور کار خود قرار داده ایم و کمیته ای در این زمینه تشکیل شده که علاوه بر ثبت خاطرات این عزیزان تجربیان آنها را نیز ثبت و ضبط کند چرا که این تجربیات به طور حتم مثمر ثمر خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص خانه سالمندان شهرداری بیان کرد: زمین این خانه را در سرخه حصار در نظر گرفتیم تا مکانی آرام باشد البته زمین مربوطه در فضایی صاف و بدون درخت و با مساحت 2500 متری است.

انجام اقداماتی برای ایجاد شرکت هولدینگ


منتظر المهدی در خصوص درآمدزایی و پویایی سازمان بازنشستگی شهرداری نیز تصریح کرد:اقدامات اولیه برای هولدینگ مادر تخصصی سازمان بازنشستگی انجام شده و در صورت حمایت شهرداری تهران تا چند سال آینده به یک قطب اقتصادی در شهر تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای اولین بار در سازمان بورس جایگاه پیدا کرده است و در حال حاضر منتظر هماهنگی با شورا و شهرداری هستیم تا گام موثری در این زمینه برداریم.



انتهای پیام /
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۸
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین صبحی
۲۲:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
با سلام و تشکر انقدر گله کرده ایم که دیگر خسته شده ایم تعاونی مسکن کارکنان بازنشستگی حتی جواب مارا هم نمیدهد و فقط به فکر کارمندان سازمان بازنشستگی است خواهش میکنم تعاونی مسکن بازنشستگان را جدا کنید چون از درد بی مسکنی دیگر نمیدانیم چکارکنیم این حرف خیلی از بازنشستگان است .کانون بازنشستگان شهرداری هم که اصلا خبر از وضع و حال ما ندارد و نمیخواهد بداند
Germany
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۴
از خداوند برای مدیریت سازمان جناب آفای منتظرالمهدی ومعاونت محترم مالی واداری ایشان جناب آقای مهندس ذوالقدر ودیگر کارکنان خدوم سازمان بواسطه توجه به معیشت بازنشسته های شهرداری تهران آرزوی سلامت وطول عمر همراه با سلامت ودلخوشی دارم .تقاضامند است.در خصوص حقوق این قشر که بعد از بازنشستگی از مزایای دوران خدمت بی بهره اند وتقریبا درآمدها به یک سوم کاهش یافته ونیز هزینه های زندگی نیز افزایش یافته تدبیری شود. باتشکر
Germany
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۴
سلام خدمت جناب آقای مهندس منتظرالمهدی. از خدماتی که به بازنشستگان شهرداری تهران میدهید کمال تشکر وامتنان را دارد . برای جنابعالی وهمه دست اندر کاران سازمان آرزوی سلامت وتوفیق دارم.وامیدوارم ضمن استمرار این خدمات توجه بیشتری به این قشر که سالهای طولانی به مردم تهران خدمت میکردندبشود.در خاتمه مجددا از حسن توجه حضرتعالی به بازنشستگان سپاسگذاریم.خداوند به شما وهمه پرسنل سازمان عمر طولانی همراه با سلامت وسعادت عطا فرماید.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
باسلام وخسته نباشید خدمت مهندس منتظر المهدی. کاش برای وظیفه بگیران هم مزایا مثل بازنشستگان بود. و کمک هزینه ای برای جهیزیه وجود داشت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سهرابی
۰۸:۴۱ ۲۲ تير ۱۳۹۴
باسلام وخسته نباشید و خدا قوت خدمت آقای مهندس منتظر المهدی .
Iran (Islamic Republic of)
میترابلوری اردبیلی
۱۹:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام وخسته نباشید خدمت مهندس منتظر المهدی من بازنشسته سال ۹۴ هستم وچند ماهی هست به جمع بازنشستگان پیوستم به جرات میتوانم بگم دراین ۲۵سال خدمت درشهرداری طرح تکریم رااینگونه ندیده بودم به شما آفرین باید گفت همیشه فکر میکردم بعد ازبه اتمام رسیدن خدمتم چه بلایی میخواهد به سرم بیاید ولی رفتار و حسن نیت شماودست اندرکاران اداره بازنشستگی در قسمت های مختلف اداره ( اقای ذوالقدر- اداره حقوق و دستمزد - همکاران محترم ستاد تکریم وحتی توزیع کنندگان سبدکالا جلوی درمنزل ... به نحوه احسن میباشد متشکرم ازمدیریت واحساس خوبی که شما به مادادیدکه حس میکنیم فراموش نشدیم ومن ا...التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناهید رزوان
۰۱:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
اقای منتظرالمهدی ضمن سپاسگزاری از زحمات شما که جوانی به این منضبطی ومحترمی خداوند برای والدینش حفظ نماید ولی اگر میشد برای مستمری بگیران حق مسکنی تعین میشد از این درماندگی واوارگی در سالمندی راحت میشدیم ایا نمیشود شهرداری خانه های ارزان قیمت چه برای اجاره وچه برای خرید برای سالمندان در نظر بگیرد ؟ خدا به شما واقای قالیباف عمر وعزت دهد
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۱:۳۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۳
ایکاش درصد افزایش حقوق بازنشستگان شهرداری بیشتر ازشاغلین باشد چون هرسال به شاغلین مزایای دیگری تعلق میگیرد که به بازنشسته ها تعلق نمیگیرد درضمن یک بازنشسته بعد از چند سال ازتاریخ بازنشستگی به فلاکت میرسد
United States of America
نیلوفر طاهباز توکلی
۰۹:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
lممنون آقای منتظر مهدی زنده و پایدار باشید من که از خدمات این سازمان خیلی راضی هستم .
آخرین اخبار