سفیر روسیه در بیروت:

نشست عربستان بدون حضور ایران و روسیه و سوریه ناقص است

سفیر عربستان در بیروت اعلام کرد نشست عربستان برای مبارزه با تروریسم به علت اینکه تمامی طرفهای مبارزه با تروریسم مانند ایران و روسیه و سوریه را در بر ندارد ناقص است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری النشره، "الکساندر زاسپیکن" سفیر روسیه در بیروت در سخنانی گفت: نشستی که به میزبانی عربستان برای تشکیل ائتلافی بین المللی بر ضد تروریسم، امروز و فردا برگزار می‌شود ناقص است، چرا که در بردارنده تمامی طرفهایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند نیست.

وی همچنین بیان کرد که این نشست که روسیه، ایران و سوریه را دعوت نکرده است، نشست دوستان آمریکاو ناتو می‌باشد.

زاسپیکن همچنین گفت: با وجود اینکه دولت وی مادامی که مخالف تروریسم است، مخالف این نشست نمی باشد اما مادامی که این نشست ناقص بوده وتمامی طرفهایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند را در بر ندارد، فایده ای ندارد.

وی گفت: روسیه اولین طرفی بود که اولویتی برای حل درگیری‌ها در سوریه و جهان بوجود آورد؛ چرا که آمریکاو غرب اگربخواهند با تروریسم مبارزه نمایند باید از تکیه بر معیارهای دوگانه دوری کند. 

وی همچنین با تأکید بر بازتاب های مثبت راه حل مسالمت آمیز در بحران اوکراین گفت: این مسأله فقط بازتاب داخلی ندارد، بلکه در روابط با خارج نیزمؤثر است و راه حل مسالمت آمیز در بحران اوکراین تأثیرمثبتی در اوضاع خاورمیانه خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، عربستان ، حضور ، ایران ، روسیه ، ناقص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار