مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده کتاب های درسی مورد نیاز پایه های مختلف تحصیلیهمزمان با اول مهر در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ سلیمان محبی با بیان اینکه توزیع کتاب در بین دانش آموزان به دو صورت واز طریق مراکز آموزشی و کتابفروشی های سطح شهر انجام می شود، گفت: دانش آموزانی که کتاب های درسی خود را از کتابفروشی های سطح شهر تهیه می کنند همچون سال های قبل می توانند به کتابفروشی ها مراجعه کنندو بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده از این حیث کمبودی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاهدر خصوص نحوه توزیع کتاب های مقطع ابتدایی که از طریق مدارس انجام می شود،گفت: کتاب های این مقطع تحصیلی از 22 شهریور ماه بین واحدهای آموزشیتوزیع و از ابتدای مهر ماه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی نیاز استان به کتاب های دوره ابتدایی را 173 هزار دوره دانست و گفت: از این تعداد 32 هزار دوره مربوط بهپایه اول، 31 هزار دوره پایه دوم، 29 هزار دوره پایه سوم، 28 هزار دوره پایه چهارم، 27 هزار دوره پایه پنجم و 26 هزار دوره مختص پایه ششم ابتدایی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص کتاب های دوره پیش دانشگاهی نیزکه توزیع آن ها از طریق مدارس انجام می شود،افزود: در مجموع 15 هزار و 230 دوره کتاب برای این مقطع تحصیلی در نظر گرفته شدهکه سه هزار دوره آن به رشته ریاضی، 8700 دوره به رشته تجربی، 3500 دوره به رشته انسانی و 30 دوره نیز به رشته هنر اختصاص خواهد یافت.

محبی مجموع کتاب های مربوط به دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی را حدود یک میلیون و 500 هزار جلد دانست و گفت: از این تعداد یک میلیون و 335 هزار جلد کتاب به مقطع ابتدایی و 160 هزار جلد به مقطع پیش دانشگاهی اختصاص خواهد یافت.

وی در مورد نحوه توزیع کتاب دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش نیز گفت: کتاب های مربوط به این دوره ها نیز تحویل استان شده واز طریق مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

محبی با بیان اینکه نیاز استان با توجه به ایجاد رشته محل های جدید حدود 19 هزار دوره کتاب تخصصی فنی و حرفه ای و کاردانش است، افزود: در مجموع 418 هزار جلد کتاب عمومی و اختصاصی برای هنرجویانی که در هنرستان ها تحصیل می کنند وارد استان شده و تلاش می شودتا قبل از شروع سال تحصیلی جدید از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

ش.محبی درادامه گفت: تعدادی از کتاب های درسی که تغییر محتوایی داشته اند هنوز وارد استان نشده اند و به محض وارد شدن در راستای توزیع آن ها اقدام می کنیم.ش

برچسب ها: کرمانشاه ، کمبودی ، کتب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.