مروری بر مهمترین اخبار"اقتصادی"چهارشنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادی" که در روز چهارشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: پروژه 72 میلیارد یورویی ایران و روسیه / ورود 50 شرکت روسی به ایران / تفاهم‌نامه در حد حرف نیست ، سود میلیاردی واردکنندگان خودرو / چرا با وجود تعرفه بالا واردات خودرو کاهش نیافت؟ ، ۱۳ عامل عدم وصول مطالبات غیر جاری بانک‌ها بررسی شد و... است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:


راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم ایران و قطر/تشکیل کمیته مشترک برای رفع موانع تجار و بازرگانان

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/6/19/2583549_330.jpg

رییس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر اقتصاد و تجارت قطر در راس هیات عالی اقتصادی با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند و بر راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم، ایجاد کمیته مشترک برای رفع موانع تجار و بازرگانان دو طرف و پیدا کردن راهکارهایی برای انتقال پول میان دو کشور به توافق رسیدند.

نهایی شدن طرح جامع فولاد تا پایان شهریور/كارخانه‌هاي جديد فولادي نزديك دريا ساخته مي‌شوند

كرباسيان از نهايي شدن طرح جامع فولاد تا پايان شهريور ماه جاري خبر داد و گفت: با ايجاد كارخانه هاي جديد فولاد در بندرعباس و مناطق نزديك به دريا مي توان در توليد فولاد خودكفا شد و از سويي بحران كمبود آب براي صنعت فولاد را پشت سر گذاشت.

۱۳ عامل عدم وصول مطالبات غیر جاری بانک‌ها بررسی شد
 مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دلایل عدم وصول مطالبات غیرجاری بانک‌ها را در فرآیند وثائق و تضمینات بررسی کرد.

سمگا پیشتاز معاملات هفتگی فرابورس / دماسنج فرابورس 4 واحد رشد کرد
امروز چهارشنبه 19 شهریور ماه در پایان معاملات هفتگی تعداد 366 هزار و 628 سهم به ارزش یک میلیون و 514 هزار و 892 ریال در 17 هزار و 442 نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

شاخص کل باز هم قرمزپوش شد / ریزش 3 واحدی شاخص کل

 امروز چهارشنبه 19 شهریور در پایان معاملات هفتگی بورس، تعداد 424 هزار و 563 سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و 382 هزار و 77 ریال در 40 هزار و 722 نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بیش از 113 هزار بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت
 مدير کل بازرسی ويژه سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان گفت: با اتخاذ تمهيدات لازم و بهره‌گيری از گزارش‌های مردمی در سه ماهه اول امسال حدود 113 هزار و 388 مورد بازرسی انجام شده است.

سفر خارجی رئیس استاندارد در روزهای غیراستاندارد داخلی/ از پلمپ سرزمین عجایب تا سفر به سرزمین علایق
 سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت، کنترل و بررسی کیفیت کالاهای تولیدی صادراتی و حتی نظارت بر خدمات را بر عهده دارد قلمرویی که آنقدر گسترده شده که هر روز در گوشه‌ای از آن عده‌ای تخطی کرده و از کمبود نظارت‌ها سوء‌استفاده کنند.

پروژه 72 میلیارد یورویی ایران و روسیه / ورود 50 شرکت روسی به ایران / تفاهم‌نامه در حد حرف نیست
در یازدهمین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه ۷۰ میلیارد یورو پروژه اقتصادی بین ایران و روسیه امضا شد؛ همچنین در این نشست تفاهم‌نامه‌هایی در بخش‌های اقتصادی منعقد شد به طوری که وزیر انرژی روسیه تاکید کرد که تفاهمات در حد حرف نیست.

سکه 940 هزار تومان / هر گرم طلای 18 عیار 96 هزار تومان
 کشتی آرای گفت: هر گرم طلای 18 عیار 96 هزار و 300 تومان در بازار قیمت دارد و قیمت سکه تمام نیز در بازار 940 هزار تومان است.

سود میلیاردی واردکنندگان خودرو / چرا با وجود تعرفه بالا واردات خودرو کاهش نیافت؟
 اگر تعرفه واردات خودرو در جهت حمایت از تولید داخل وضع شده، پس چرا با وجود تعرفه بالای واردات و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی همچنان واردات خودرو هر روز افزایش می‌یابد؟ آیا سود واردات خودرو آنقدر زیاد است که همچنان واردکنندگان علاقمند به انجام آن هستند؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار