سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هیچ کشوری حق ندارد برای تحصیل دانشجویان ایرانی تبعیض قائل شود/مجلس پیگیر حقوق شهروندان ایرانی است

جعفری گفت: اخراج دانشجویان ایرانی از فنلاند به بهانه مغایرت تحصیل آنان با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل٬ بهانه‌ای دیگر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر است که آشکارا به حقوق دیگران تعدی می‌کنند.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اخراج دانشجویان ایرانی از فنلاند به بهانه مغایرت تحصیل آنان با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل٬ بهانه‌ای دیگر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر است که آشکارا به حقوق دیگران تعدی می‌کنند و کمیسیون آموزش برای دفاع از حقوق اتباع ایرانی طرحی دو فوریتی را به صحن مجلس در این زمینه ارائه می‌دهد. 

وی گفت: اقدام کشور فنلاند در خصوص جلوگیری از حضور دانشجویان ایرانی به اتهام مغایرت حضور آنان با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نقض حقوق بشر است و قوانین بین‌المللی از جمله ماده ۱۳ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی مصوب سازمان ملل و همچنین قانون ۱۹۶۰ یونسکو تبعیض در تحصیلات اتباع کشورهای مختلف ممنوع است. 

وی تصریح کرد: هیچ کشوری حق ندارد با اعمال تبعیض از ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌ای خاص جلوگیری کند و مجلس با جدیت پیگیر حقوق شهروندان ایرانی است. 

وی افزود: مسئولان نیز نباید در برابر چنین اقداماتی بی‌تفاوت باشند و در همین راستا مجلس طرحی دو فوریتی را در دستور کار خود قرار داده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
محمد
۲۲:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
با سلام و احترام
اگر واقعا این قانون صحیح است پس چرا کشور جمهوری اسلامی ایران این قانون را نقض کرده و ادامه تحصیل در چند ده رشته مهندسی را برای اتباع دیگر کشورها ممنوع کرده است ممنون میشم پاسخ مرا بدهید
آخرین اخبار