شیخ نعیم قاسم در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

ایران الگوی مقاومت است/ حزب الله معادلات منطقه‌ای را تغییر داد + فیلم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه ایران الگوی مقاومت است، گفت: حزب الله با ورود به سوریه معادلات منطقه‌ای را دچار تغییر کرد.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، جایگاه مقاومت در شکل گیری هندسه نوین قدرت منطقه و جهان شب گذشته (۱۹ شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی دچار اشتباه محاسباتی شده است، گفت: رژیم صهیونیستی در اندیشه تجاوز و جنگ افروزی است، به طوری که هر کسی که می‌خواهد مقاومت را به وجود آورد، به آن تجاوز می‌کند.  
 
وی با اشاره به غده حقارت میان اسرائیلی‌ها افزود: رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۸۴ به لبنان تجاوز کردند.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به غزه، ادامه داد: آن‌ها در این نبرد اعلام کرده بودند که مقاومت را شکست خواهند داد، اما این درحالی است که شاهد پیروزی مقاومت بودیم.  
 
وی با اشاره به اینکه مقاومت پس از هر بار جنگ قوی‌تر می‌شود، اظهار داشت: قدرت حزب الله امروزه با گذشته قابل مقایسه نیست.  
 
شیخ نعیم گفت: اسرائیلی‌ها در هر نبرد تصور می‌کنند که می‌توانند اوضاع را کنترل کنند، اما وقایع به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اسرائیلی‌ها متوجه هماهنگی و وحدت فلسطینی‌ها شده‌اند، ادامه داد: صهیونیست‌ها در محاسبات خود دقیق نیستند.  
 
وی با اشاره به اراده و جهاد ملت فلسطین و مقاومت، افزود: این اراده از بین رفتنی نیست.  
 
شیخ نعیم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مقاومت چگونه اقدام به غافلگیری صهیونیست‌ها کرده است، گفت: مقاومت به صورت لحظه‌ای کار نمی‌کند، بلکه درچارچوب برنامه دراز مدت عمل می‌کند.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آمادگی مقاومت برای نبرد با صهیونیست‌ها، ادامه داد: مقاومت مدام قدرت خود را افزایش می‌دهد، به طوری که هیچ وقت متوقف نشده است.  
 
** ایران الگوی مقاومت است
 
وی با تاکید بر اینکه ایران الگوی مقاومت است، خاطرنشان کرد: ایران چگونگی استفاده از سلاح‌ها و جنگ افزار‌ها را به مقاومت آموزش می‌دهد.  
 
شیخ نعیم با بیان اینکه حزب الله و سوریه هم نیز به مقاومت فلسطین کمک می‌کند، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش اصلی در حمایت و دفاع از مقاومت از خود ایفا می‌کند.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: متاسفانه کشورهای دیگر به فلسطین کمک نمی‌کنند، اگر هم کمک کنند در حد بسیار کم است.  
 
وی با تاکید بر اینکه آموزش نظامی و رزمی تنها در انحصار ایران و نیروهای مقاومت است، بیان کرد: اسرائیل به دلیل ضعف اطلاعاتی‌اش دچار غافلگیری شده است، به طوری که تمام جریانات را نمی‌تواند زیر نظر بگیرد.  
 
شیخ نعیم با بیان اینکه اسرائیل به دلیل محاسبه غلط اطلاعاتی مورد اتهام است، افزود: آمادگی حزب الله در جبهه لبنان زیاد است.  
 
*** حزب الله درصدد رویارویی با اسرائیل است
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه حزب الله در سوریه درگیر است، تصریح کرد: حزب الله درصدد رویارویی با اسرائیل است.  
 
وی با تاکید براینکه صهیونیست‌ها همیشه باید بدانند حزب الله هرگز غافلگیر نخواهد شد، اظهارداشت: عملیات مسلح سازی و آموزش نیروهای مقاومت به روال معمول ادامه خواهد یافت.  
 
*** اسرائیل از عکس العمل حزب الله می‌ترسد
 
شیخ نعیم با بیان اینکه، اسرائیل به خوبی می‌داند حزب الله علی رغم مشغله در سوریه همیشه آماده است، گفت: اسرائیل از عکس العمل حزب الله می‌ترسد.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند در صورت تجاوز همانند سال ۲۰۰۶ ناکام می‌مانند، به همین دلیل می‌گویند اکنون نمی‌خواهیم با حزب الله بجنگیم.  
 
وی گفت: اسرائیلی‌ها با ضربات محدود درصدد عادت دادن به اهالی فلسطین بودند، تا نشان دهند آن‌ها در هر زمان قادر به بمباران هستند.  
 
شیخ نعیم با اشاره به اینکه اسرائیل این بار وادار به جنگ با ملت غزه شد، افزود: این بار مقاومت نپذیرفت که زیر بار تجاوز برود، بنابراین به دفاع مشروع از خود پرداخت.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه، اسرائیل در موقعیت بغرنجی قرار گرفته است، گفت: مردم غزه هوشیار، با ثبات و پایدار هستند.  
 
وی ادامه داد: موشک‌های مقاومت با برد بالا وارد تلاویو شد.  
 
*** حزب الله با ورود به سوریه معادلات منطقه‌ای را دچار تغییر کرد
 
شیخ نعیم در پاسخ به سوال دیگری پیرامون شکل گیری گروههای تکفیری گفت: آمریکایی‌ها فقط به دنبال تامین منافع خود هستند، به گونه‌ای که تصور می‌کردند سوریه ظرف مدت سه ماه ساقط خواهد شد، اما اینگونه نشد و حزب الله با ورود به سوریه معادلات منطقه‌ای را دچار تغییر کرد.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به خیزش‌های مردمی صورت گرفته در کشورهای عربی، ادامه داد: از ابتدا آمریکا وارد این خیزش‌های مردمی شد، به طوری که در لیبی درصدد آمد تا خیزش‌ها را از اهدافش دور کند و در مصر بحران واقعی به وجود آورد.  
 
وی با اشاره به اینکه ۸۰ کشور از دنیا افراد جنگجوی خود را فراخواندند تا به اسم اسلام بجنگند، اظهار داشت: داعش مولود آمریکا است، این درحالی است که امروزه از کنترل خارج شده است.  
 
شیخ نعیم با بیان اینکه داعش عصیان کرده و نسبت به آمریکا تمرد می‌کند، تصریح کرد: در نزد آمریکایی‌ها این جدیت وجود ندارد که داعش را برای همیشه کنار بگذارند.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به صحبت‌های اوباما پیرامون داعش گفت: اوباما راجع به از بین بردن داعش صحبتی به میان نمی‌آورد.  
 
وی با بیان اینکه آمریکا داعش را از بین نمی‌برد زیرا به آن نیاز دارد، افزود: داعش و سایر گروه‌ها جزء طرح‌های آمریکا برای تجاوز به سوریه بود، به طوری که آن‌ها به دنبال محقق ساختن اهداف خود از این طریق بودند.  
 
شیخ نعیم با اشاره به اینکه آن‌ها به دنبال سرنگونی نظام سوریه هستند، گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال حق نیستند، بلکه آن‌ها به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه داعش وارد مناطق کرد نشین شده است، افزود: این مناطق خط قرمز آمریکا است.  
 
*** اقدامات داعش سبب نگرانی آمریکا شده است
 
وی با بیان اینکه داعش از حد مورد نظر تجاوزکرده است، بیان کرد: اقدامات داعش سبب نگرانی آمریکا شده است.  
 
شیخ نعیم با اشاره به ذبح شدن دو تبعه آمریکایی توسط داعش، افزود: آمریکا داعش را به طور کامل از بین نخواهد برد، بلکه آن‌ها را تضعیف خواهد کرد.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تاثیر محور مقاومت بر آینده تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا چیست، گفت: آمریکا همیشه در محاسباتش دقیق نبوده، بلکه همواره دچار اشتباه هم می‌شود.  
 
وی گفت: رایس در جنگ ۲۰۰۶ اعلام کرد که خاورمیانه جدید را به وجود خواهد آورد، زیرا احساس می‌کرد که حزب الله نابود خواهد شد و ایران نمی‌تواند قدرت موثر در منطقه باشد.  
 
شیخ نعیم با اشاره به اینکه طرح آمریکا در جنگ تمز شکست خورد ادامه داد: این موضع آمریکا فقط ۲۰ روز اعتبار داشت به گونه‌ای که پس از آن دیگر تکرار نشد.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آمریکا به دنبال پیاده کردن روش‌های دیگر است، زیرا درصدد بود تا از بهار عربی به عنوان یک ابزار استفاده کند و به سوریه فشار آورد.  
 
وی با اشاره به اینکه آن‌ها به دنبال تغییر نقشه منطقه از دروازه سوریه هستند، ادامه داد: ایران راس مقاومت و قدرت واقعی است.  
 
شیخ نعیم با بیان اینکه طیف‌های مختلف مقاومت توانست در گذشته دستاوردهای خوبی را به دست آورد، گفت: مقاومت به پیروزی‌های خود ادامه می‌دهد و همواره آماده است.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه ایمان و قدرت واقعی مردم برای آن‌ها مجهول مانده است، ادامه داد: مقاومت پیروز است، به طوری که بیشتر و بیشتر پیروز وموفق خواهد شد.  
 
وی با بیان اینکه تجاوز روش صهیونیست‌ها است، اضافه کرد: محور اسرائیل شکست خورده است.  
 
شیخ نعیم با تاکید بر اینکه آینده از آن ماست، گفت: غزه مساحت بسیار باریک و کوچکی است که آن‌ها ظرف ۵۱ روز نتوانستند کاری از پیش ببرند.  
 
شیخ نعیم با اشاره به اینکه داعش موجودی وحشی است که آمریکا برای آن پول هزینه می‌کند، افزود: از این پس آمریکایی‌ها با وجود داعش مشکلات زیادی خواهند داشت.  
 
وی با تاکید بر اینکه کسی که صاحب حق نیست پیروز نخواهد شد، گفت: ما متوجه ارسال پول از سوی کشورهای خلیج فارس به اسرائیل هستیم.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه اگر کشورهای عربی با جبهه مقاومت همکاری کنند وضعیت متفاوت خواهد شد، ادامه داد: حزب الله به عنوان حزب مقاومت احساس می‌کند که همیشه در حال رویارویی مستمر با دشمن است.  
 
شیخ نعیم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مقاومت اسلامی و حزب الله چه تاثیری در امنیت دادن به منطقه خواهند داشت، گفت: همیشه باید بیدار باشیم، به طوری که خیلی زود خطر را در سوریه احساس کردیم، به گونه‌ای که به دخالت در سوریه پرداختیم.  
 
وی با تاکید بر اینکه ما از بروز خطر بزرگی در سوریه جلوگیری کردیم، افزود: دهکده‌های مجاور لبنان آزادسازی و پاکسازی شده‌اند، زیرا در این دهکده‌ها افراد مسلح تروریست حضور داشتند، مثل ارصال لبنان که مورد پاکسازی قرار گرفت.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه در اورسال ۴۰ هزار لبنانی بسر می‌بردند، خاطرنشان کرد: صدهزار پناهنده سوری در چادر‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند، یعنی زمینه مناسبی وجود دارد تا بتوانیم در ارصال فعالیت خوبی داشته باشیم.  
 
شیخ نعیم با اشاره به اینکه نباید شیعیان و سنی‌ها با هم اختلاف داشته باشند، گفت: به دولت لبنان فشار آوردیم تا مسئله ارصال را حل کند.  
 
وی با بیان اینکه نباید میان شیعه و سنی فتنه ایجاد شود، افزود: با همکاری ارتش لبنان اقداماتی صورت گرفت که دیگر ماشین‌های بمبگذاری شده در اورسال وجود نداشته باشد، بنابراین اوضاع ارصال تحت کنترل قرار گرفت.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به سوال پایانی مجری برنامه مبنی بر اینکه آینده هماوری میان مقاومت با نظام سلطه را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: به عنوان حزب الله دست به کار شدیم و خداوند ما را پیروز میدان کرد.  
 
شیخ نعیم با اشاره به اینکه کشورهای عربی باید از تجربیات ایران و مقاومت استفاده کنند، تصریح کرد: همه ملت‌ها باید به وظایف خود عمل کنند و به دولتمردانشان تذکر دهند.  
 
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، معادلات ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار