وزیر بهداشت و درمان متخصصان سرطان را ارتقاء دهد

دبیر علمی همایش کلینیکال انکولوژی گفت: تعداد افراد متخصص در زمینه سرطان کم است و وزیر بهداشت و درمان ما را در این زمینه یاری دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، بهرام مفید، دبیر علمی همایش کلینیکال انکولوژی در نشست خبری این همایش گفت: بیشتر هزینه‌های درمان تا قبل از طرح تحول سلامت توسط بیمار پرداخت می‌شد، پس از اجرای این طرح بیمار ۱۰ درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کند. 

وی افزود: دولت در زمینه درمان سرطان هزینه‌های رادیوتراپی را قبول می‌کند، در بیمه سلامت ۱۰ درصد و در بیمه روستایی ۵ درصد هزینه درمان بیماری سرطان توسط بیمار پرداخت می‌شود، همچنین برخی بیماران هزینه‌ای بابت درمان سرطان پرداخت نمی‌کنند. 

دبیر علمی همایش کلینیکال انکولوژی تصریح کرد: دولت فضای فیزیکی بیماران را در بیمارستان‌ها تغییر داده است و بخش‌های بیمارستان‌ها در حال بازسازی به سر می‌برد و در حال ورود دستگاه‌های پیشرفته برای درمان سرطان هستیم. 

مفید با اشاره به تمرکز وزیر بهداشت و درمان بر روی بهبود شرایط درمان بیماران اظهار داشت: مشکلات دیگری در زمینه درمان بیماری سرطان وجود دارد کسی که در زمینه سرطان‌ها تخصص داشته باشد کم است از وزیر می‌خواهیم ما را در این زمینه ارتقاء دهد. 

وی بیان کرد: دکتر ضیایی معاون وزارت بهداشت و درمان همچنین آقاجانی معاونت درمان این وزارتخانه در همایش کلینیکال انکولوژی حضور خواهند داشت و باز خوردهای این همایش را به وزارتخانه منتقل می‌کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار