اخبار ضد و نقیض از امضای توافق میان دولت یمن و حوثی‌ها

در حالی که برخی پایگاه‌های خبری یمن از اختلافات موجود در امضای توافق میان دولت یمن و حوثی ها خبرمی دهند، برخی اخبار تأییدنشده نیز حکایت از امضای توافق میان دولت یمن وحوثی‌ها دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  در حالی که اخبار از وجود اختلافات میان دولت یمن و حوثی‌ها درامضای توافق حکایت دارد، برخی خبرهای تأیید نشده از امضای توافق میان دولت یمن و حوثی‌ها برای پایان دادن به بحران یمن خبر می‌دهد.

پایگاه خبری"هنا حضرموت" در خبری به نقل از "صالح الحنشی" فعال سیاسی و رسانه‌ای یمن اعلام کرد که وی در صفحه فیسبوک خود از امضای توافقنامه میان ریاست جمهوری یمن و گروه حوثی خبر داده است.

طبق آنچه حنشی ،که از افراد نزدیک به گروه های تصمیم گیری در ریاست جمهوری یمن است، در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر  کرده ، 6 بند مورد امضا و توافق طرفین واقع شده است که طی این توافق حوثی‌ها شرط کرده اند که از از وقائع رخ داده در مقابل ساختمان نخست وزیر یمن و نیزخیابان فرودگاه عذرخواهی شود و جبران خسارت کشته شدگان و مجروحان در خلال تظاهرات انجام و کمیته ای تحقیقاتی پیرامون وقائع رخ داده در مقابل ساختمان نخست وزیری وخیابان فرودگاه تشکیل گردد.

از سوی دیگرپایگاه خبری "الیمن السعید" با اعلام اینکه امروز شنبه روزمهمی برای مذاکرات یمن می باشد گفت: منابع دولتی در یمن اعلام کرده اند که برداشته شدن چادرهای معترضان از داخل پایتخت، هنوز مانع اتمام یک توافق به منظور پایان دادن بحران در داخل این کشور هست.

همچنین پایگاه"مراقبون پرس" نیز شب گذشته به نقل از خبرگزاری فرانس پرس از مهمترین اختلافاتی که مانع امضای یک توافق میان دولت و حوثیها شده گزارش داد و گفت: حکومت خواستار آن است که در مقابل تغییر دولت و پایین آوردن قیمت مشتقات نفتی، چادرهای معترضان که از 18 آگوست درپایتخت و اطراف آن برپاست، جمع گردد .

این پایگاه به نقل از فرانس پرس اعلام کرد که: مقامات یمن خواستار آن هستند که به محض انتخاب نخست وزیری، چادرهای معترضان جمع آوری گردد.

انتهای پیام/



خبر در حال تکمیل است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار