سرپرسج ایرانی حجانی:

ایران توانایی لازم برای افزایش تعداد حجاج را دارد

سرپرست حجاج ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران توانایی لازم برای افزایش تعداد زائران بیت الله الحرام را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام والمسلمین «سید علی قاضی عسکر» در بازدید از ستاد مدینه منوره در پاسخ به پرسشی درباره شرایط افزایش سهمیه ایران در حج تمتع، اظهار داشت: عربستان طی سال های اخیر به دلیل عملیات عمرانی در اطراف مسجدالحرام از سهمیه همه کشور ها 20 درصد کاسته است که در صورت صدور مجوز از سوی دولت کشور میزبان برای افزایش زائران به هر میزان، ما آمادگی خدمت رسانی داریم و این نکته را به طرف مقابل هم اعلام کرده ایم.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت خدمات رسانی به حجاج، ابراز داشت: مشکلاتی از جمله تامین مسکن، صدور ویزا و انتقال ارز از طریق رسمی حل شده است.

سرپرست حجاج ایرانی به وحدت و همدلی موجود میان بعثه و سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: ضعف ها حتما در هر فعالیت بزرگی همچون حج وجود دارد، اما نکته مهم شناسایی آسیب ها و بررسی انتقادهاست، تا بتوان آن ها را اصلاح کرد.

قاضی عسکر اظهار داشت: هم اکنون در آغاز سفر نسبت به سال های گذشته در شرایط بهتری قرار داریم و اکنون بعثه و سازمان به صورت برادرانه فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر این که اداره امور حج نوعی مدیریت بحران است، ادامه داد: به عنوان مثال در روز گذشته یک پرواز با تاخیری طولانی انجام شد که سازمان حج و زیارت در آن نقشی نداشته است. ما از مسوولان مربوطه انتظار داریم که تلاش کنند تا از تکرار آن جلوگیری شود.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار