چگونه شوک ایجاد می‌شود؟

شوک سیاسی فقط یک امتیاز داشت!!!

مسئولان پرسپولیس بعد از اینکه این تیم در هفت هفته‌ لیگ برتر نتوانست‌ نتیجه لازم را بگیرد تصمیم‌ گرفتند که در تیمشان‌ شوک ایجاد کنند و درخشان را جایگزین علی دایی کردند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شوک ایجاد شده در تیم پرسپولیس در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان جواب نداد و این تیم در آزادی برابر تیم باقری نیا متوقف شد.
 
 به هر حال یک اصطلاح‌ غلط در فوتبال جای خود را به خوبی در بین مدیران فوتبال باز کرده است، آنها هر زمان که مجموعه‌ای از مشکلات را در درون تیم خود مشاهده می‌کنند برای رفع یک روزه همه آن مشکلات از اصطلاحی به نام "شوک" استفاده کزده و معمولا با تعویض مربی در تیمشان‌ شوک ایجاد می‌کنند.
 
شوک زمانی ایجاد می‌شود که از اشتباه مکرر مدیریتی یک مربی تیم به ستوه بیاید یا از برخورد بد مربی با بازیکنان، بازیکنان دیگر تعصب تیم را کنار بگذارند و یا اینکه مربی اعمالی انجام دهد که انگیزه را در تیم کاهش دهد. در این شرایط می‌گویند اگر مربی عوض شود تیم به روال عادی باز می‌گردد.

این گونه تغییرات را وارد کردن شوک به تیم می‌دانند، اما تیمی که در معماری تیمی دچار اشکال است، یا تیمی که در ارکان تیمی خود بازیکن کارآمد ندارد، یا تیمی که بیش از حد جوان شده و یا که بی‌جهت مهره‌های لایق را کنار می‌گذارد، این تیم نمی‌تواند با تغیر مربی به این سادگی‌ها دچار شوک شود. معمولا زمان لازم است تا مربی جدید به مرور و آهستگی نظرات خود را به درون تیم تزریق کند، تازه این در صورتی است که آن مربی دارای تفکر و نظرات مهمی باشد.

در لیگ فوتبال ما همه سطوح فوتبال در یک سطح هستند و به نظر می‌رسد که همه از روی دست هم کپی‌برداری می‌کنند. در چنین وضعیتی هیچ شوکی ایجاد نمی‌شود، به خصوص در تیمی که در یارگیری نتوانسته باهوش عمل نماید و در معماری تیمی دچار اشکال شده است. پرسپولیس لیگ امسال را از دست داده و بهتر است از همین الان مراقب باشد که فاجعه در این تیم اتفاق نیفتد.

گفتنی است، درخشان با هدایت تیم‌های مختلف در سال‌های اخیر نشان داده که ایدئولوژی و تفکر تیز و برنده در فوتبال ندارد و فصل را به آخر نمی‌رساند.

به هر حال باید دید درخشان می‌تواند پرسپولیس را از شرایط بحرانی خارج کند یا نه!

انتهای پیام/
برچسب ها: شوک ، تیم ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار