بانک های اروپایی غرق در بحرانی عمیق تر از بحران سال 2008

به گفته کارشناسان، بانک های مرکزی اروپا اکنون در وضعیتی قرار دارند که به زودی وارد بحرانی بدتر از بحران سال 2008 خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از زیروهج، سیاست های بانک مرکزی اروپا در 5 سال اخیر، آسیب های جدی به بازار سرمایه وارد کرده که باعث کاهش چشمگیر رشد سرمایه شده است.

از سال 2008 تاکنون، بازارها به طور جدی در شرایط نامطلوب اقتصادی قرار گرفته اند و تاجران معتقدند به دلیل نامناسب بودن داده ها، بانک فدرال بیشتر تمایل به کاهش سود داده ها دارد.

در سال 2012 "ماریو دراگی" رییس بانک مرکزی اروپا، تضمین کرد تمام تلاش خود را در راستای یکپارچه نگه داشتن یورو انجام دهد و این درحالی است که از آن هنگام هیچ چیز حقیقتا در اقتصاد اروپا تغییر نکرده است.

بر اساس این گزارش، فرانسه در حال نزدیک شدن به یک شیب سه گانه رکود اقتصادی است. آلمان امکان دارد قبل از پایان سال جاری دوباره وارد رکود اقتصادی شود، اسپانیا در اقتصاد بیمار خود خواهد ماند و پرتغال هم اکنون در بازده اوراق قرضه اروپا، به پایین ترین نرخ چند قرن اخیر خود رسیده است.

بعلاوه، سرمایه گذاران به این باور رسیده اند که بانک مرکزی اروپا با خرید اوراق قرضه تلاش می کند تا اوضاع را بهبود بخشد؛ در نتیجه اوراق قرضه اروپا در حال حاضر به سطحی رسیده که شبیه حبابی ناپایدار شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، اروپا ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار