اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

نخستین گروه زائران ایرانی اعمال تمتع را به جا آوردند/ 2هزار زائر امشب وارد مکه می‌شوند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نخستین گروه از زائران حج تمتع ایرانی که دیشب وارد مکه شدند، اعمال تمتع را به جا آوردند.

سعید اوحدی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ورود نخستین گروه زائران ایرانی به مکه مکرمه گفت: شب گذشته 785زائر در قالب 5کاروان پس از محرم شدن در مسجد شجره در مدینه وارد مکه مکرمه شدند.

وی در ادامه افزود: این زائران پس از به جا آوردن اعمال حج تمتع به عنوان نخستین گروه از زائران ایرانی در محل هتل‌های خود مستقر شدند.

اوحدی همچنین اظهار داشت: امشب نیز 2هزار زائر دیگر از مدینه به مکه اعزام می‌شوند.

*مدینه امشب بالاترین تعداد حضور زائر را به خود می‌بیند

وی با بیان این که تاکنون 30درصد زائران وارد مدینه شده‌اند، تصریح کرد: از64هزار زائر، 18هزار زائر وارد مدینه شده اند و امشب مدینه با حضور 16هزار زائر، بالاترین تعداد زائران ایرانی در موسم تمتع را به خود خواهد دید.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از بازدید از 2آشپزخانه مرکزی در عربستان خبر داد و بیان داشت: وضعیت غذا و خدمات به زائران بسیار خوب است و کیفیت خدمات ارائه شده نسبت به سال‌های گذشته بهتر گزارش شده است، به نحوی که تاکنون هیچ گونه گزارش منفی از نحوه طبخ و توزیع غذا نداشته‌ایم.

*فوت زائر ایرانی به دلیل نارسایی قلبی بوده است

اوحدی در خصوص زائر ایرانی فوت شده گفت: این زائر به دلیل بیماری قلبی و نارسایی ریوی و کلیه 3روز در یکی از بیمارستان‌های سعودی بستری بود که بعد از مرخص شدن دچار تنگی نفس شده و دوباره به بیمارستان منتقل می‌شود اما متأسفانه جان می‌سپارد.

وی با اشاره به برگزار مراسم ختم در محل استقرار این زائر یادآور شد: پیکر این زائر بنابه درخواست همسر وی به ایران منتقل خواهد شد.

وی تأکید کرد: بسیار زائران ایرانی حاضر در مدینه و مکه در سلامت کامل هستند و مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای زائران خاطرنشان کرد:‌ زائران حاضر در مدینه هر روز توسط 60دستگاه اتوبوس برای بازدید از اماکن زیارتی مدینه به  زیارت دوره برده می‌شوند، همچنین زائران  حاضر در مکه نیز از برنامه‌های زیارت دوره در قالب مکه شناسی بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حج تمتع ، زائر ، مسجد شجره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار