یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حقوقی که برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود دارد با تغییر دولت‌ها تغییری نمی‌کند، این حقوق برخاسته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

"حسین معین‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گزارش ضد ایرانی "بان‌ کی‌مون" به مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در ایران، گفت: با توجه به اینکه ایران به سمت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد حرکت کرده و بر اساس آیین‌نامه‌ها و مستندات داخلی خود شورا، کشورهایی که از منظر میثاق حقوق در بحث اعلامیه حقوق بشر دارای مشکللاتی هستند، برای آنها بازرسین و نمایندگان ویژه مشخص شده است.

وی ادامه داد: حقوقی که برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود دارد با تغییر دولت‌ها تغییری نمی‌کند، این حقوق برخاسته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: حقوق بشر از جمله مسائلی است که در همه جای دنیا مورد پذیرش و قبول واقع شده اما به لحاظ تفاوت در فرهنگ‌ها، گاهی اوقات سوء تفاهم‌هایی در این موضوع به وجود می‌آید، به هر حال این مسئله در کشورمان به آن شکلی که در نظام مردم ‌سالارانه و دموکراسی که با هویت دینی مردم ایران سازگار است تبلور پیدا کرده که بهترین نمونه رعایت حقوق بشر در خاورمیانه و حتی در کل جهان است.

معین‌آبادی تصریح کرد: برخی از معیارهای حقوق بشری غرب با معیارهای اسلامی کشورمان متفاوت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سازمان ملل و نظام‌های سلطه به طور جد نگران وضعیت حقوق بشر در دنیا هستند، با کشورهای هم‌پیمان خود صحبت کنند که حتی به خانم‌ها اجازه رانندگی هم نمی‌دهند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار