آشنایی با "آرمادیلو" در مستند "چنگالهای آمازون"

مستند «چنگالهای آمازون» بامداد يكشنبه 23 شهريور به روی آنتن شبکه دو می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو، مستند «چنگالهای آمازون» از بهترین مستندهای تولید شده در سال 2006 است که با موضوع حیات وحش به معرفی حیوانات عجیب می پردازد.
 
«آرمادیلو» نوعی مورچه خوار است و در آمازون زندگی می کند. واژه آرمادیلو یک اصطلاح اسپانیایی است و به معنی حیوان کوتاه قد زره دار آمده است . آرمادیلوها تنها پستانداران زره دار هستند. آنها تقریبأ هیچگونه چربی ذخیره در بدن ندارند. آرمادیلوها به عنوان حفارهای قهاری شناخته می شوند. آنها دارای پاهای کوتاه با پنجه های قوی جهت حفاری، یافتن غذا و مخفی شدن هستند. چنگال های آرمادیلو ها مانند پسر عمو هایش  تنبل ها و مورچه  خوارها آنقدر قوی است تا بتواند از آنها به منظور حفر و تخریب لانه مورچه ها و یا برای فرو بردن در بدن طعمه بکار برند. آرمادیلوها طیف وسیعی از غذاهای گیاهی و جانوری را به مصرف می رسانند، بیشتر آنها بی‌مهرگانی نظیر مورچه، سوسک نوزاد کرمی شکل، حشرات و تکه های گوشت باقی ماندة جسد حیوانات را می خورند. همچنین از بخشهای تشکیل دهندة گیاهان مانند میوه، ریشه و ساقه تغذیه می کنند. حشرات کوچک و گیاهان نرم مشکلی برای خورده شدن برای آنها ایجاد نمی کند، در این راستا بعضی آرمادیلوها (آرمادیلوهای بزرگ) می توانندخسارت های بزرگی به مزارع کشاورزی وارد کنند.
 
این مستند قبلا  از شبکه زندگی پخش شده بود، بنا بر جذابيت موضوعش، يكشنبه 23 شهريور ساعت 2:10 بامداد به مدت 50 دقيقه از این شبکه بازپخش خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار