مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما فریب حقه بازی آمریکا را نمی‌خوریم، گفت: ایران، طبق سیاست‌های خود و با قدرت، همه تروریست‌ها را سرکوب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ریشه رفتارهای دوگانه سرویس‌های جاسوسی غربی_عربی در قبال گروه‌های تروریستی، شب گذشته(۲۲ شهریورماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "حسین شیخ‌الاسلام" مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و "اوکیف" روزنامه نگار و نظامی سابق آمریکا از لندن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
 حسین شیخ‌الاسلام
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون گروه‌های تروریستی داعش، گفت: آمریکا برای دخالت بهانه مبارزه با تروریسم را در دست گرفته است و به یقین آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم صادق نیستند.  
 سفیر سابق ایران در سوریه با بیان اینکه تروریست‌ها با حمایت مالی غرب و برخی کشورهای منطقه ایجاد و حالا بلای جان خودشان شده‌اند، گفت: رفتار این کشور‌ها که امروز دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند، خجالت آور است.  
 
شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه کشورهایی که تا دیروز همه نوع حمایت سیاسی، تسلیحاتی و نظامی از تروریست‌ها می‌کردند و امروز بر ضد داعش ائتلاف تشکیل می‌دهند، این رفتار بسیار عجیب است، ادامه داد: غرب و آمریکا به دنبال بهانه برای حضور در عراق و سوریه هستند، آنهایی که ادعا می‌کنند تابع قوانین بین‌المللی هستند باید تابع قوانین شورای امنیت باشند. 

وی تاکید کرد: تا دیروز که داعشی‌ها جنایت‌های بسیاری مرتکب می‌شدند آمریکا هیچ واکنشی نداشت، حال که دو خبرنگار آمریکایی کشته شده‌اند، آن‌ها می‌خواهند با داعش مبارزه کنند.  
 
** آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای دخالت در سوریه و عراق است
 

 وی با انتقاد از رفتار شرم آور حکام وابسته عرب، گفت: آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای دخالت در سوریه و عراق است و کشورهای منطقه نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند.  

شیخ‌الاسلام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ریشه برخورد دوگانه غرب وآمریکا چیست، تصریح کرد: تروریسم برای آن‌ها یک ابزار تاکتیکی است و استراتژی نیست، در هرکجا منافعشان اقتضاء کند تروریسم خوب است و با آن مذاکره می‌کنند.  
 
 **تروریسم از خطوط قرمز آمریکا عبور کرده است
 

وی با بیان اینکه تروریسم از خطوط قرمز آمریکا عبور کرده و آن‌ها را تحقیر کرده است، گفت: در اینکه این‌ها شکست خورده‌اند شکی نیست، این در حالی است که آن‌ها در سوریه به دنبال ساقط کردن نظام بشار اسد بودند، اما موفق به این کار نشدند.  
 
 شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه، سرکردگان جبهه النصره و داعش در زندانی‌هایی بودند که حفاظت آن با آمریکایی‌ها و اداره داخل آن با انگلیسی‌ها بود و آن‌ها استاد دین‌سازی هستند، افزود: فتوای مرجعیت و حمایت‌های ایران اجازه نداد داعش در عراق موفق شود.  
 
وی با اشاره به اینکه بزودی موصل از کنترل تروریست‌ها خارج خواهد شد، گفت: آمریکایی‌ها چندین بار به ما پیغام داده‌اند که به ائتلاف ضد داعش بپیوندید، اما جواب منفی شنیده‌اند، این کار آمریکا قطعا منطقه را به هم خواهد ریخت.  
 
 **آمریکا به دنبال حقه بازی بزرگی است
 
مشاور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به دنبال حقه بازی بزرگی است و ایران وارد آن نخواهد شد، گفت: ما سیاست خود را در برابر داعش مشخص کرده‌ایم. هرکجا لازم بدانیم وارد عمل می‌شویم و تروریست را ساقط و سرکوب خواهیم کرد،‌‌ همان گونه که در قصیر و القلمون این کار را انجام دادیم و در عراق نیز قدرت بسیار خوبی داریم.  
 
شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه مردم منطقه ما ضد اسرائیلی هستند، اظهارداشت: مردم از آمریکا به خاطر نادیده گرفتن این جنایات و همراهی با آن‌ها عصبانی و متنفر هستند و آمریکا را شریک جرم صهیونیست‌ها می‌دانند.  
 
وی گفت: آمریکا تنها به دنبال سلطه خود است و متاسفانه‌ای عده‌ای در منطقه ما نوکری آن‌ها را می‌کنند.  
 
 شیخ‌الاسلام با بیان اینکه منافع ما و آمریکا با هم جمع نمی‌شود، تصریح کرد: ما باید بفهمیم آمریکا دشمن است، گاهی برخی دوستان فراموش می‌کنند که آمریکا دشمن است، البته این مساله منافاتی با احقاق حقوق از طریق مذاکره ندارد.  
 
** باید کرانه باختری و غزه را مسلح کنیم

 
 شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه سه سال است که این‌ها به دنبال ساقط کردن سوریه هستند و همه نوع کاری در این راستا انجام دادند، گفت: سرنوشت این‌ها به جایی می‌رسد که نه تنها سوریه ساقط نمی‌شود، بلکه ما می‌گوییم باید کرانه باختری و غزه را مسلح کنیم.  
 
 وی با تاکید بر اینکه این ائتلاف آمریکا در مبارزه با داعش شکست خواهد خورد، گفت: داعش و رژیم‌های شاهنشاهی مخالف دمکراسی هستند و آن‌ها نمی‌توانند با هم بجنگند، اسلحه‌هایی که داعش دارد خرید عربستان سعودی است و این‌ها نمی‌توانند با هم بجنگند.  
 
 شیخ‌الاسلام افزود: این‌ها یک جبهه و متحد هستند، ممکن است با زور آمریکا مقابل هم قرار گیرند، اما به نتیجه نمی‌رسند. 

** آمریکا به دنبال ترویج تروریسم است نه نفی آن
 
"کن اوکیف"
روزنامه نگار و نظامی سابق آمریکا طی گفتگوی زنده تلویزیونی از لندن در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا آمریکا در مبارزه با تروریسم صادق است، گفت: اگر آمریکا می‌خواست علیه تروریست بجنگند، از آن‌ها حمایت نمی‌کردند. 
 
وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ترویج تروریسم است نه نفی آن، گفت: آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای مختلف است، به همین دلیل این گروه‌های تروریستی را در افغانستان و برخی کشور‌ها ایجاد کرده‌اند.  
 
**داعش جنگ‌های نیابتی و وکالتی را عهده داراست
 
این روزنامه‌نگار با بیان اینکه گروه‌های تروریستی همچون داعش و النصره افراد توخالی هستند که مورد حمایت غرب قرار گرفته‌اند، گفت: این‌ها جنگ‌های نیابتی و وکالتی را عهده دار هستند و این مسئله به نفع سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه است که این افراد را حمایت کنند.  
 
اوکیف درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مردم آمریکا از سیاست حکام خود بی‌اطلاع هستند، اظهار داشت: نباید رسانه‌های گروهی را دست کم گرفت، افراد بسیاری CNN و BBC و دیگر رسانه‌ها را دنبال می‌کنند و آن‌ها اعتبار و آبروی خود را در حال از دست رفتن می‌بینند.  
**ماشین‌های رسانه‌ای غرب دچار شکست شده‌اند
 

 این نظامی سابق آمریکا با بیان اینکه ماشین‌های رسانه‌ای غرب دچار شکست شده‌اند، گفت: این رسانه‌ها همه را تحت کنترل داشتند، هیچ اجماعی مفهومی در میلیون‌ها افرادی که در غرب و آمریکا زندگی می‌کنند، وجود ندارد.  
 
 اوکیف با بیان اینکه داعش، القاعده جدید است، افزود: غربی‌ها فکر می‌کنند که اگر این نیرو‌ها قوی شوند شاید به اسرائیل حمله کنند، به همین علت فعلا تصمیم به مقابله با آن گرفتند.  
 
وی گفت: این‌ها مرتکب جنایت جنگی شده‌اند و بسیاری از آمریکایی‌ها‌‌ همان سیاست را حس می‌کنند که جنگ و کشتار جمعی است و البته‌‌ همان چهره القاعده به اسم داعش است.  
 
 اوکیف ادامه داد: مردم متوجه می‌شوند رسانه‌های گروهی غربی‌ها و آمریکایی‌ها خلاف واقعیت عمل می‌کنند، به همین علت این رسانه‌ها در حال از دست دادن اعتبار خودشان هستند.  
 
این روزنامه نگار غربی با بیان ین که افراد داعش دیوانگانی هستند که مرتکب جنایت می‌شوند، گفت: آمریکایی‌ها هم این مسئله را می‌دانند که این‌ها‌‌ همان القاعده هستند که به اسم داعش جنایت می‌کنند.  
 
وی تاکید کرد: وقتی صحبت از تروریسم به میان می‌آید، باید گفته شود چه کسی مردم را ترور می‌کند. اسرائیل همه زنان و کودکان فلسطینی را سرکوب می‌کند و آمریکایی‌ها نیز آن‌ها را حمایت می‌کنند.  
 
 وی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی درهشت سال گذشته ۴ جنگ را به فلسطینی‌ها تحمیل کرد و بد‌ترین اقدامات تروریستی را انجام داد، چرا ائتلاف مبارزه با تروریسم ضد تروریسم رژیم صهیونیستی تدارک دیده نشده است، گفت: در جبهه نخست بسیاری از کشتار‌ها از سوی صهیونیست‌ها و اسرائیلی‌ها انجام می‌شود، آمریکا نیز جنایت‌های بسیاری را در ویتنام، هیروشیما و دیگر کشور‌ها به خاک و خون کشیده است.  
 
** آمریکا تامین مالی تروریسم را به عهده دارد
 
وی با بیان اینکه آمریکا تامین مالی تروریسم را به عهده دارد، تصریح کرد: القاعده تربیت شده آمریکا است و داعشی‌ها نیز‌‌ همان القاعده هستند، منتهی اسمشان عوض شده است.  
 
وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد با هدف کشورگشایی اسرائیل انجام می‌شود تا بتوانند دشمنی بین شیعه و سنی ایجاد کنند و این یک دستور کار برای هدف آن‌ها است، افزود: متاسفانه عربستان سعودی، قطر و ترکیه نیز به پروژه اسرائیل کمک می‌کنند و جنگ‌های نیابتی و وکالتی در منطقه نیز با همین هدف طراحی شده است.  
 
وی افزود: اسرائیل می‌خواهد نفت را به راحتی در اختیار داشته باشد و متاسفانه کرد‌ها نیز با آن‌ها همراهی می‌کنند.  
 
این روزنامه نگار غربی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها و کشتارهای آمریکا بدون توقف است و از دهه‌های گذشته تا کنون تکرار شده است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها اگر بتوانند بشار اسد را تضعیف کنند، می‌توانند سوریه را به لیبی و عراق جدید تبدیل کنند و در این صورت موضع سوریه و جمهوری اسلامی ایران نیز تضعیف خواهد شد.  
 
**۱۱ سپتامبر بزرگ‌ترین هدیه برای برتری یهود‌ها و محافظه کاران جدید است

 
این روزنامه نگرانی غربی درپاسخ به سوال دیگری پیرامون تناقض رفتار و شعار عمل در زمینه حقوق بشر، دموکراسی و مبارزه با تروریسم و آزادی بیان، گفت: تروریست خوب و بد ندارد، یازده سپتامبر بزرگ‌ترین هدیه برای برتری یهود‌ها و محافظه کاران جدید بوده است، تا بتوانند سیاست‌های خود را محقق کنند.  
 
 این نظامی سابق آمریکایی با بیان اینکه بانک‌های عمده جهان در ایالات متحده و غرب است، گفت: آمریکا از این بانک‌ها برای تامین مالی تروریست‌ها استفاده می‌کنند و می‌خواهند افراد دست نشانده را در کشورهای مختلف بنشانند.  
 
برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار