بان‌کی‌مون به مناسبت روز جهانی مردم سالاری:

جهان آشفته‌تر از همیشه است/ جوانان، هدایت‌گران مردم سالاری در جهان باشند

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مردم سالاری، از تمامی جوانان در هر مکان خواست تا هدایت حرکات اصلی به سوی مردم سالاری فراگیر جهانی را به عهده گیرند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  "بان‌کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مردم سالاری، ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۴ برابر با ۲۴ شهریورماه جاری، از تمامی جوانان در هر مکان خواست تا هدایت حرکات اصلی به سوی مردم سالاری فراگیر در جهان را بعهده گیرند.  
 
در پیام‌ بان‌کی‌مون آمده است:

 امسال همزمان با گرامیداشت روز جهانی مردم سالاری، به نظر می‌رسد جهان آشفته‌تر از همیشه شده است.  
 
در بسیاری از منطقه‌ها و به روش‌های گوناگون، ارزش‌های سازمان ملل متحد شامل بعضی از اساسی‌ترین حقوق و آزادی‌های نهفته در منشور ملل متحد، مورد آزمون و چالش قرار گرفته‌اند.  
 
دبیرکل سازمان ملل از جواان به عنوان بزرگ‌ترین نسل در تاریخ بشریت خواست تا با این چالش مبارزه کرده و درنظر داشته باشند برای حل آن‌ها چه اقدامی می‌توانند انجام دهند.

وی خطاب به جوانان گفت: می‌توانید سرنوشت خود را به دست گیرید و آرزوهای خود را تبدیل به آینده‌ای بهتر نمایید، برای ایجاد جوامع قوی‌تر و دموکراتیک‌تر کمک نمایید، با همکاری یکدیگر و استفاده از خلاقیت‌های خود تبدیل به معمارهایی برای آینده شوید که در آن هیچ فردی عقب نمی‌ماند و برای هدایت جهان در مسیری به سوی آینده‌ای بهتر کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار