سردار مقدم:

لغزش ماموران حاضر در میدان زیاد است/ "قدرت و اقتدار" بنيان اساسی نيروی انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی در سی و چهارمین مراسم دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: ایمان و بصیرت به تنهایی کافی نیست، بلکه قدرت، اقتدار، آمادگی و شجاعت در کنار دو عنصر فوق، بنیان اساسی یک نیروی انتظامی مقتدر است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم امروز در سی و چهارمین مراسم دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: افتخار پوشیدن لباس مقدس سربازی در عرصه نظم و امنیت مردم عزیز را به دانشجویان جدید تبریک گفته و تبریک دیگر من به کسانی است که امروز با اخذ درجه، رهسپار خدمت در میادین سخت و دشوار برای برقراری امنیت و مبارزه با تبهکاران و مفسدان می شوند.
 
وی یادآور شد: امروز در آستانه سالروز دو واقعه مهم قرار گرفته ایم یکی واقعه 17 شهریور 1357 است که نقطه عطفی در انقلاب و سرعت بخشیدن به پیروزی آن داشت و بند اسارت را از پای ملت ما بعد از سال ها باز کرد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آورد.
 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: همچنین در آستانه سالروز دفاع مقدس هستیم، نبردی که 8 سال دلیرانه توسط آحاد ملت ایران و همه رزمندگان پشتیبانی شد. مردم ما در مقابل جباران و زورگویان ایستادند و در این راه هزاران شهید جان خود را فدا کردند تا نهال نوپای انقلاب اسلامی را به ثمر بنشانند.
 
احمدی مقدم تصریح کرد: ما امروز عزت و سربلندی کشورمان را مدیون شهدای انقلاب و از سوی دیگر رهبری الهی و خداگونه هستیم.
 
وی خطاب به فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: شما عزیزان باید بدانید که نیروی انتظامی در مسیر مقدس و دشواری گام برداشته که همان دفاع از انقلاب و ایجاد امنیت برای مردم و مبارزه با مفسدان و تبهکاران است و دفاع از ارزش هایی است که شهدا جان خود را در راه آن، هدیه کردند.
 
این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: هرچند داشتن هدف و آرمان، مقدس است اما برای نیل به هدف کافی نیست بلکه باید نقشه راه واقع گرایانه و عزم جهادی نیز داشته باشیم تا به اهدافمان نائل شویم.
 
وی بر شناخت محیط خدمتی تاکید کرد و افزود: شناخت محیطی همان بصیرت است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «بصیرت همانند یک قطب نما است» که در بیابان و شب تاریک و مه آلود می تواند هدف و مسیر صحیح را به ما نشان دهد تا در فتنه ها دچار دودلی نشویم. بنابراین ماموران ناجا باید بصیر و در کنار آن از عنصر ایمان و شجاعت نیز برخوردار باشند.
 
سردار احمدی مقدم، تاکید کرد: ایمان و بصیرت به تنهایی کافی نیست، بلکه قدرت، اقتدار، آمادگی و شجاعت در کنار دو عنصر فوق، بنیان اساسی یک نیروی انتظامی مقتدر است.
 
فرمانده ناجا، تصریح کرد: امروز دشمنان ما با تزویر، دروغ و تکیه بر قدرت عظیم رسانه ای و ثروت های اقتصادی و تسلط بر محیط اطلاعاتی جهانی در تلاش اند تا ملت ها را در بند بگیرند و آنها را به تبعیت از خود وادارند. آنان گروه های تروریستی را ایجاد و تقویت کرده تا استقلال کشورها را توسط آنها، لگد مال کنند.
 
وی ادامه داد: دشمنان، کشورها را آماج حملات خود قرار می دهند تا به اسم دفاع از آزادی و مردم سالاری از دیکتاتورترین افراد، نظام ها و کشورها حمایت کنند اما کشور ما را مورد هجوم قرار داده و به محدود کردن آزادی ها متهم می کنند.
 
این مقام ارشد انتظامی به توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان سال ها تلاش کردند تا در ابتدای انقلاب با توطئه ها و گروه های ضد انقلاب، نظام را از پای درآورند اما موفق نشدند سپس با تحمیل جنگ و ندادن امکانات به ما برای شکست انقلاب به نتیجه نرسیدند و بعد تحریم های اقتصادی، فنی و علمی را آغاز کردند تا نظام ما را در نزد افکارعمومی تخریب کنند.  
 
وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران، نظامی درخشان و متکی بر ارزش های انسانی و اسلامی است که در جهان مقبولیت دارد که به دور از خشونت برای حیات دنیوی و اخروی تلاش می کند.
 
دکتر احمدی مقدم با بیان اینکه اسلام به بهبود زندگی دنیوی و اخروی انسان می اندیشد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرمایند: «هرکس عمل صالحی انجام دهد که مهمترین عمل صالح خدمت به مردم است، درحالیکه ایمان به خدا دارد ما به او حیات طیبه دنیایی عطا می کنیم و در آخرت نیز پاداشی بهتر به او خواهیم داد.» این آیه به این معنا است که تامین آسایش و رفاه در دنیا و سربلندی آخرت، در گروعمل صالح است که جمهوری اسلامی ایران نیز امروز این ایده را دارد.
 
وی با اشاره به اینکه، دشمن در تلاش است تا چهره رحمانی اسلام را تخریب کند، گفت: شما باید دشمن شناس باشید. امروز اقتدار که لازمه بقای هر ملت و حکومتی است دیگر متکی به زور بازو، سلاح و تاکتیک های پلیسی نیست بلکه عنصر اصلی اقتدار، فکر، اندیشه و علم است.
 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: پلیس باید قدرت پیش بینی و اطلاعاتی، دشمن شناسی و اقدامات پیش دستانه نسبت به مجرمان داشته باشد. امروز دزدان عرصه فضای مجازی که سارقان پول و یا آبروی مردم و یا جاسوسان اطلاعاتی هستند دیگر از زور و بازو استفاده نمی کنند بلکه از ابزار جدید و فن آوری های روز بهره می برند که نیروی انتظامی نیز باید به آنها مجهز باشد.
 
این مقام ارشد انتظامی، یادآور شد: اقتدار امروز مفهوم چند بعدی دارد، که همان قدرت مشروع برگرفته از قانون و مورد قبول مردم برای حفظ امنیت جامعه است که باید خود را در لباس کارآمدی به مردم عرضه کند.
 
به گفته سردار احمدی مقدم، قدرت های جهان بسیج شدند تا  ناامنی را در کشور ما ترویج کنند البته موفق نیستند ، جمهوری اسلامی ایران همانند جزیره ای امن در اقیانوس متلاطم،  برای دیگر ملت ها است و اگر اتکا به این پشتوانه محکم نبود اوضاع در منطقه به شکل دیگری بود.  
 
وی به عنصر کارآمدی در ناجا اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی امروز پاسخگوی نیازهای مختلف مردم است از جمله پلیس راهور ناجا که با سارقان طرف نیست بلکه با مردم و رفتارهای ترافیکی آنها روبرو است. تمرکز بر قدرت فرهنگی و اثرگذاری بر رفتار مردم منجر شد تا در طول یک دهه، 10 هزار کشته سالانه تصادفات کاهش پیدا کند. ظرفیت ناجا بیش از این است درصورتیکه در مسیر علمی و اقتدار صحیح گام بردارد.
 
وی با تاکید براینکه بقای هر نظام در گروه دو عنصر کارآمدی و مبارزه با فساد است، گفت: نیروی انتظامی در دو جبهه با فساد مبارزه می کند، مبارزه با فساد بیرونی که همان مفسدان، ویژه خواران، متجاوزان و کسانی که حقوق مردم را زیر پا می گذارند که در این مسیر در اجرای  قانون هیچ تفاوتی نباید بین کسی قائل شد و در جبهه دوم با فساد درونی مبارزه می کنیم زیرا در میدان هایی که ماموران ما حضور دارند ، لغزش ها زیاد است بنابراین باید معنویت را در درون خودشان تقویت کنند.
 
این مقام ارشد انتظامی، تصریح کرد: ناجا افتخار دارد اگر در گوشه ای از سازمان، نقطه چرکی وجود داشته باشد آن را جراحی و به مردم اعلام کند نه اینکه اشکالات درون سیستم را منکر شده و یا توجیه نماید زیرا این اقدام باعث افزایش اعتماد مردم می شود چرا که جامعه ایرانی، باهوش است و قضاوت می کند و رفتار پلیس ویترینی در مقابل ملت است.
 
فرمانده نیروی انتظامی، بر حرکت جهادی نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: جهاد تلاش و کوششی است در راه خدا لذا پلیس باید مخلصانه، تنها برای خدا کارکند که رمز موفقیت او می باشد.
 
احمدی مقدم، تصریح کرد: شما فرزندانم که امروز که آماده ورود به عرصه خدمت هستید، معنویت و حرکت جهادی را در درون خود تقویت کنید و لباس ناجا را تنها به عنوان شغل و امرار معاش برای خود ندانید بلکه این لباس، لباس جانبازی، سربازی و فداکاری برای خدا است و بدانید که خدا روزی می دهد، هرچند سازمان تلاش می کند تا زندگی آبرومندانه که تضمین کننده رفاه شما و خانواده هایتان است، تامین کند تا از مسیر مشکلات مادی دنیوی، عبور کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
زنده و پاینده باشید سبزقامتان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
کاش حقوق کارکنان محترم نیروی انتظامی زیاد میشد
آخرین اخبار