رضایی در جمع خبرنگاران خبر داد

بررسی لایحه خروج از رکود اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ارائه لایحه خروج از رکود اقتصادی از سوی دولت به مجلس گفت: این موضوع قرار است در مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث و بررسی شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه علوم اقتصادی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: این اقتصاد، تدبیر و سیاستی برای عبور از شرایط کنونی کشور است و امروزه در ایران در بسیاری از امور اقتصادی دارای یک عقب ماندگی هستیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علاوه بر مشکلات اقتصادی، فشار تحریم‌ها و موانع موجود در جامعه به عنوان مانعی برای پیشرفت کشور به حساب می‌آید.  
 
وی درباره عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در کشور گفت: برداشت ما از اجرایی شدن این سیاست‌ها مثبت است و مجلس آماده شده که قوانین دست و پا گیر را در این میان برطرف کند و البته دولت هم اقدامات خوبی را تاکنون در این مسیر انجام داده است.  
 
رضایی با بیان اینکه مشکل اقتصاد در کشور خود ما هستیم، گفت: با اصلاح موانعی همچون بروکراسی اداری و فرهنگ مصرفی یارانه‌ای در کشور می‌توانیم جهش‌های بزرگی را در این مسیر برداریم.  
 
وی گفت: اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان شود و راه‌های برون رفت از اتلاف انرژی و منابع طبیعی را مطرح کند.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه که در آستانه آن هستیم، انشاءلله دولت و مجلس تلاش خواهند کرد که اقتصاد مقاومتی را از سطح سیاسی تبدیل به راهکار و برنامه کنند و قطعا اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است، دیده خواهد شد.  
 
رضایی درباره ارائه لایحه خروج از رکود اقتصادی از سوی دولت به مجلس گفت: این موضوع قرار است در مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث شود و درباره آن نظرات خود را اعلام می‌کنیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دبیر ، مجمع ، مصلحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار