فاجعه‌ای که بعد از سی سال برای ایتالیا رقم خورد؛

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران: فرهنگ بهانه‌گیری باید در ایتالیا ریشه‌کن شود

تیم ملی والیبال ایتالیا با شکست در مقابل تیم ملی والیبال آرژانتین به بدترین شکل ممکن در مقابل شاگردان ولاسکو صف‌آرایی کرد و تعجب ولاسکوی آرژانتینی – ایتالیایی را هم برانگیخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بعد از شکست یک بر سه تیم ملی والیبال ایتالیا مقابل تیم ملی والیبال آرژانتین، رسانه‌های خبری در ایتالیا از این نتیجه به عنوان بدترین نتیجه و دراماتیک‌ترین اتفاق در جام جهانی لهستان یاد کردند.

این نتیجه در حالی برای تیم ملی والیبال ایتالیا رقم خورد که کارشناسان والیبال موقعیت آرژانتین را به سرمربیگری ولاسکو در مقایسه با آتزوریها بسیار متوسط و شکننده قلمداد کرده بودند.

طبق نتایج حاصله تا این جا تیم ملی والیبال ایتالیا در سیزدهم پله در رنکینگ جام لهستان قرار گرفته در صورتی که در بازی مقابل تیم ملی والیبال استرالیا نتیجه را واگذار کند در پله پانزدهم مستقر خواهد شد!

برای اینکه عملکردی این چنین منفی در کارنامه تاریخی تیم ملی والیبال ایتالیا مشاهده کرد، باید به سال1982 بازگشت زمانیکه ایتالیا در پله چهاردهم این رقابتها جای گرفت.

این اتفاقات عجیب و شگفت‌آور برای تیم ملی والیبال ایتالیا تا جایی بود که خولیو ولاسکو در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که قصد ندارد در مورد تیم ملی والیبال ایتالیا در این دوره از رقابتهای جام جهانی لهستان صحبتی کارشناسانه داشته باشد زیرا این تیم در این جام تیم همیشگی نبوده و شروع بسیار بدی داشته و به این روند ضعیف همچنان در طول بازیها ادامه داده است.

ولاسکو با ابراز شگفتی از اتفاقات رخ داده در والیبال ایتالیا گفت: از سال 1982 میلادی تا کنون ایتالیا هرگز عملکردی چنین ضعیف غیر قابل قضاوت نداشته است و فاجعه ای که برای ایتالیا در لهستان رخ داد، بیش از سی سال بود که اتفاق نیفتاده بود!

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران افزود: من شانس زندگی در دو کشور مختلف را داشته‌ام و تا چند روز دیگر یکی از نوه‌هایم در ایتالیا متولد می‌شود وبه  عنوان یک ایتالیایی امیدوارم که آتزوریها بتوانند در آینده‌ای نزدیک جبران نتایج کسب شده در جام جهانی لهستان را داشته باشند. یکی از موضوعات بسیار مهم در ایتالیا مبارزه با فرهنگ بهانه‌گیریست و باید هر چه سریعتر در رابطه با اتفاقات رخ داده در این جام، آسیب‌شناسی‌های لازم را صورت پذیرفت تا در ادامه شاهد رخ دادن چنین مواردی در عرصه بین‌المللی نباشیم.

رویارویی تیم ملی والیبال ایتالیا و آرژانتین با یک دقیقه سکوت به مناسبت در گذشت پدر بزرگ جولیو سابی بازیکن تیم ملی والیبال ایتالیا آغاز شد.

بروتو سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا در ابتدای این بازی تصمیم به استفاده از پارودی و لانتزا گرفت و در ادامه عملکرد بسیار ضعیف آتزوریها در دریافت ضربات آرژانتین زمینه برای شکست این تیم فراهم کرد.

جالب این جا بود که صدای حمایت هواداران از تیم آرژانتین هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد و در نهایت همه چیز به نفع تیم ملی والیبال آرژانتین و خولیو ولاسکو به اتمام رسید.

لوچیانو دچکو بازیکن تیم ملی والیبال آرژانتین که تجربه حضور در لیگ والیبال ایتالیا را در کارنامه داشته وبه تازگی از تیم پیاچنتزا راهی تیم پروجا شده است گفت: ما موفق به کسب یک پیروزی بسیار مهم در این مرحله حساس شده و توانستیم به راحتی تیم ملی والیبال ایتالیا را پشت سر گذاشته و خود را برای بازی بعد آماده کنیم.

با توجه به رقابت تنگاتنگ حاضر در تیمها باید بگویم این شرایط به نفع ما پیش رفته و امیدوار هستیم بتوانیم در ادامه موقعیت خود را در گروه بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار