آقامحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رفتار متناقض آمریکا در مبارزه با تروریسم/ برگزاری کنفرانس "پاریس" ادعای دروغین غرب را نمایان می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران در مبارزه با داعش و جریا‌ن‌های تکفیری پیش‌قدم است، گفت: اگر آمریکایی‌ها از ایران برای شرکت در این ائتلاف ضد داعش دعوت می‌کردند، ادعای دروغین آنان در مبارزه با تروریسم نمایان می‌شد.

"ابراهیم آقامحمدی" نماینده خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به تشکیل ائتلاف جهانی علیه داعش به سرپرستی آمریکا، اظهار داشت: آمریکا و هم‌پیمانانش داعش را به وجود آورده و از آن  حمایت همه جانبه کردند اما اکنون که دیگر از کنترلشان خارج شده به فکر مبارزه با این گروه تروریستی افتادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: ائتلاف ضد داعش یک ائتلاف جدید علیه کشورهای محور مقاومت مثل دولت سوریه است زیرا امروز داعش قوی‌ترین حضور را در عراق و سوریه دارد و از طرف دیگر آمریکا در حمایت از مخالفان سوریه چیزی کم نمی‌گذارد پس این رفتار و گفتار متناقض چه معنایی می‌تواند داشته باشد!؟

وی در ادامه تصریح کرد: این موضوع که آمریکا به عنوان یک محور ضد داعش مطرح شود، کاملا بی‌معناست و افکار عقلایی دنیا مسلما نسبت به این موضوع بی‌‌اعتناست.

نماینده خرم‌آباد گفت: زمانی آمریکا در افغانستان با استفاده از احساسات پاک مسلمانان یک جریان انحرافی به نام طالبان را برای مقابله با شوروی به وجود آورد که بعدها از کنترلشان خارج شد و به بهانه نابود کردن این گروه به افغانستان حمله کردند و امروز نیز  می‌خواهند داعش را روبروی کشورهای محور مقاومت همچون ایران و سوریه قرار دهند و اکنون به بهانه نابودی آن می‌خواهند به کشورهای مورد نظرشان وارد شوند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه داعش در شمال عراق و در برخورد با اقلیت‌های دینی نشان داد که دیگر در کنترل آمریکا نیست، اظهار داشت: کاملا مشخص است که آمریکا و هم‌پیمانانش این گروه را با اسمی دیگر در مناطق مورد نظرشان به وجود خواهند آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه اگر آمریکایی‌ها در ادعای مبارزه با داعش صادق بودند از حضور ایران در کنفرانس پاریس استقبال می‌کردند، گفت: گرچه ایران هیچ انگیزه‌ای برای همکاری با آمریکا ندارد زیرا هیچگاه آنان را در بیان اهدافشان برای مبارزه با تروریسم صادق ندانسته است.

نماینده خرم‌آباد خاطرنشان کرد: ایران در مبارزه با داعش و جریا‌ن‌های تکفیری پیش قدم است و مسلما اگر آمریکایی‌ها از ایران برای شرکت در این ائتلاف ضد داعش دعوت می‌کردند، ادعای دروغین آنان در مبارزه با تروریسم نمایان می‌شد و حضور ایران را برای دستیابی به نیاتشان یک مزاحم تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار