یک روانشناس گفت: معمولا بحران میانسالی از 40 سالگی شروع و بیشتر از 5 سال به طول نمی‌انجامد.

مهین عیوض‌زاده روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت: از لحاظ روانشناسی بحران میانسالی در مرحله‌ای از زندگی ایجاد می‌شود که فرد به ارزیابی درونی پرداخته و توجهش به دنیای خارج کمتر شده است در این مرحله زندگی فرد به نقطه‌ای رسیده که تحصیلات و جستجو در مورد همسریابی، کاریابی و ازدواج فرزندان به اتمام رسیده است.  
 
وی افزود: مدت زمان این بحران در افراد مختلف بسته به شخصیت و تجارب آن ‌ها فرقی دارد، در این حالت یک نوع نیاز روانی وجود دارد که شخص با خود فکر می‌کند تا وسط‌های راه آمده‌ام بهتر است خودم را ارزیابی کرده و حرکت‌هایم را بررسی کنم.
 
عیوض‌زاده ادامه داد: در این حالت میانسالی، سرعت زندگی افراد کمتر می‌شود و سعی بر آن دارد نیمه دوم زندگی را براساس ارزیابی گذشته انجام دهد.  
 
وی بیان کرد: اگر در ارزیابی که فرد از گذشته انجام می‌دهد احساس مفید بودن داشته باشد بقیه عمر خود را با حالت رضایت و قناعت طی می‌کند در غیراین صورت حسرت و ناراحتی زندگی وی را پر می‌کند به طوری که مدت زمان بحران میانسالی را طولانی‌تر می‌کند.
 
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: حالت طبیعی که در این دوره طی می‌شود بستگی به کیفیت زندگی دارد و بیشتر از 5 سال به طول نمی‌انجامد که می‌توان با حمایت اجتماعی این وضعیت را بهبود بخشید.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تاثیر ، زندگی ، میانسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار