مشهد/

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی انجام گرفت:قدردانی از برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی

برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با حضور مجلس شورای اسلامی قدردانی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در این مراسم جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان حوزه های گوناگون شامل معارف، سیره، تاریخ، ادبیات و کودک و نوجوان با محوریت فرهنگ رضوی گرد هم آمده و از برگزیدگان این دوره از جشنواره قدردانی شد .

هفتمين جشنواره‌‌ی بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی، در بخش‌هاي کتاب برتر، پایان‌نامهی برتر، ناشر برتر، آثار شایسته‌ی چاپ و كتاب برتر ديجيتال برگزار شده و در بخش کتاب برتر هشت محورِ علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره‌ی رضوی، زیارت، طب الرضا(ع)، شعر، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی مورد نظر داوران بوده است.

از کتب برگزیده در بخش کتاب می توان به زندگی به سبک خورشید در محور تاريخ و سيره‌ي رضوي با رويكرد علمي و ترويجي، مهاجران موسوي در محور سيره و تاريخ رضوي(بخش خاندان) با رويكرد علمي - پژوهشي، حسين‌بن‌موسي الكاظم(ع) در محور سيره و تاريخ رضوي(بخش خاندان) با رويكرد علمي - ترويجي، امام رضا(ع) و مناسبات عقل و دين در محور علوم و معارف رضوي با رويكرد علمي پژوهشي ودعاهاي امام رضا(ع) در محور علوم و معارف رضوي با رويكرد علمي ترويجي، از کتب برگزیده در بخش کتاب بودند.

از كتب برگزيده‌ي اين دوره از جشنواره‌ي بين‌المللي انتخاب كتاب سال رضوي مي‌توان به قدمگاه‌هاي امام رضا(ع) در نيشابور، ده‌سرخ و مشهد در محور علوم و معارف رضوي(بخش حرم و حريم رضوي) با رويكرد علمي پژوهشي، ولاية العهد للامام الرضا(ع) در محور زبان‌هاي خارجي، صحيفه رضويه در محور ترجمه ، 10 قصه از امام رضا(ع) و زندگي امام رضا(ع) در محور كودك و نوجوان، اشاره كرد.

هم‌چنين در بخش كتاب ديجيتال، كتاب های با تو عهد مي‌بندم، بزم محبت، به يادم باش و مهارت‌هاي زندگي در سيره‌ رضوي ،كتابخانه تخصصي امام رضا(ع) و مجموعه كتاب‌هاي ره‌توشه عنوان آثار برگزيده انتخاب شدند.

جوايز پايان‌نامه‌هاي برتر اين دوره به پايان‌نامه‌ اي با عنوان تحليل ساختاري كتيبه‌هاي نستعليق حرم مطهر رضوي و تاريخ مهمانسراي آستان قدس رضوي؛ از صفويه تا پايان قاجاريه تعلق گرفت.

آهوانه‌ها نام مجموعه‌ي شعري است كه در بخش آثار شايسته‌ي چاپ برگزيده شده و در نوبت چاپ اين جشنواره قرار گرفت.

داوران هفتمين دوره از جشنواره‌ي بين‌المللي انتخاب كتاب سال رضوي، هيچ اثري را از ميان آثار ارسال شده به جشنواره حائز رتبه‌ي برتر در محورهاي طب‌الرضا(ع) و شعر و داستان ندانستند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کتاب ، جشنواره ، تقدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.