زاهدان/

راه اندازی آمبولانس حیات وحش در استان برای اولین بار

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هدف از راه اندازی این آمبولانس را حفظ حیات وحش و گونه های متنوع زیستی که در جاده های استان دچار سانحه می شوند عنوان کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن زاهدان؛محمودی گفت: با توجه به گستردگی و وجود گونه های متنوع و ارزشمند در سیستان وبلوچستان و ضرورت حفظ و حراست از حیات وحش به خصوص گونه های جانوری تحت حفاظت آمبولانس حیات وحش در سطح شهرستان های استان افتتاح و راه اندازی شد.

وی افزود: این آمبولانس مجهز به تجهیزات و تیم درمانی است که در هنگام حوادث جاده ای و درمان به موقع گونه های جانوری تحت حفاظت (خرس، یوز پلنگ، روباه و ...) حضور پیدا می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: این آمبولانس با پشتیبانی تیم اجرایی محیط زیست و مراکز دامپزشکی استان راه اندازی شده است.

محمودی از جمله کمبودهای این تیم هارا اسلحه بیهوشی عنوان کردو افزود: رایزنی هایی انجام شده تا این کمبود در آینده نزدیک حل شود.

وی از همه ی هم استانی های خواست تا در صورت مشاهده هر گونه جانوری حفاظت شده که بر اثر حادثه مجروح شده با نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان تماس گرفته و موضوع را برای اقدام درمانی اطلاع دهند.

محمودی تصریح کرد: همزمان با افتتاح و راه اندازی اولین آمبولانس حیوانات حفاظت شده سامانه پیامکی محیط زیست استان نیز با شماره 100005415050 در اختیار هم استانی های برای اطلاع رسانی قرار گرفته است. تا مردم بتوانند با کمترین هزینه و ساده ترین راه ممکن نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و وقایع محیط زیستی استان را اطلاع رسانی کرده و به طور مستقیم با ا دارات محیط زیست در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.