یک متخصص طب اورژانس عنوان کرد

فشار خون بالا الزاماً باعث ایجاد بیماری و عارضه نیست

یک متخصص طب اورژانس گفت: کسانی که دارای فشار خون بالا هستند همیشه در ریسک عوارض قلبی و عروقی، مغزی و کلیوی قرار دارند؛ اما باید دقت کرد هر عارضه­ای که در افراد اتفاق می‌­افتد ناشی از فشار خون بالا نیست.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران،محمد امین زارع، متخصص طب اورژانس در گفتگو با برنامه مجله پزشکی رادیو سلامت، با بیان اینکه فشار خون بالا الزاماً باعث ایجاد بیماری و عارضه نیست، افزود: اگر افراد سر درد دارند و فشار خون آنان نیز بالا است، بیشتر بخاطر درد است که فشار خون بالا می‌­رود و نه بالعکس. در خیلی از موارد بیماری است که فشار خون بدن را بالا می‌­برد. 

وی ادامه داد: همچنین در زمانی که افراد ورزش می‌­کنند، سیگار می‌­کشند، اضطراب دارند، فشار خون آنان بالا می‌­رود و این یک واکنش طبیعی در بدن می‌­باشد. 

زارع در پایان اظهارکرد: بنابراین اگر یکبار فشار خون گرفتیم و از حد تعریف شده طبیعی بالا‌تر بود باید در یک زمان دیگر و در حالت استراحت و بدون استرس دوباره فشار خون را اندازه گیری کنیم. کنترل فشار خون در طول زمان مهم است و فشار خون بالای لحظه­ای، مانند وقتی که ورزش می‌­کنیم، جای نگرانی ندارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، اورژانس ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار