همکاری یگان ویژه سازمان محیط زیست و پلیس فتا جهت مقابله با خرید و فروش حیوانات در دنیای مجازی

به هنگام جستجو در فضای مجازی گاهی اوقات به موضوعاتی بر می خوریم که در نوع خود تعجب برانگیز هستند، خرید و فروش حیوانات به صورت اینترنتی نیز یکی از همین موارد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طی سال های اخیر خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی فراگیر شده است، به گونه ای که با یک جستجوی کوچک در بین سایت های اینترنتی افراد قادر هستند برای خود یک باغ وحش خانگی تهیه کنند.

رضا فرجی معاون اجرائی دفتر سازمان محیط زیست درباره سایت‌های خرید و فروش حیوانات گفت: دلیل این سایت خرید و فروش حیوانات توسط افراد این است که در فضای واقعی این گونه خرید و فروش‌ها غیر قانونی است.

متخلفان با برخورد قانونی سازمان محیط زیست نیز مواجه می شوند به همین دلیل به فروشگاه های مجازی روی می‌آورند. زیرا در این فروشگاه‌ها امکان ردیابی توسط مراجع قانونی و سازمان محیط زیست کمتر است.

وی در ادامه بیان داشت: آمارها حاکی از آن است که طی 2 سال اخیر این فروشگاه‌های مجازی رشد ویژه‌ای داشته‌اند که در همین راستا پلیس فتا و وزارت کشور و تمام کسانی که در فضای مجازی مسئول هستند این موضوع را پیگیری می کنند.
 
*هیچ مجوزی برای سایت‌های خرید و فروش حیوانات صادر نمی‌شود
 
امیرحسین داداشی رئیس ساماندهی امور مناطق سازمان محیط زیست در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته توسط این سایت‌ها بیان داشت: سایت هایی که اقدام به خرید و فروش حیوانات می‌کنند هیچ گونه مجوزی از سوی محیط زیست دریافت نکرده‌اند و فعالیت‌های آن ها کاملا غیر قانونی است.

داداشی در ادامه تاکید کرد: در همین راستا سازمان محیط زیست و یگان ویژه حفاظت سازمان با همکاری پلیس فتا در تلاش است تا به صورت قانونی با فعالیت‌ این سایت ها برخورد کند.

وی در ادامه گفت: رئیس ساماندهی امور مناطق سازمان محیط زیست در ادامه گفت:در پاره‌ای از موارد مسئولان پیگیری این امر نیز با متولیان خرید و فروش در سایت‌ها به عنوان خریدار قرار گذاشته و پس از مشاهده آن‌ها، حیواناتی را که در اختیار داشته‌اند ضبط کرده و برای آن‌ها پرونده های قانونی تشکیل داده اند.

داداشی تصریح کرد: تمامی گونه‌هایی که در سایت‌ها به خرید و فروش می‌شوند متعلق به ایران نیستند و برخی نیز به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شوند و به فروش می‌رسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانده یگان ویژه سازمان محیط زیست سرهنگ خیلدار مکاتبات گسترده ای را در این زمینه با پلیس فتا انجام داده است و به صورت جدی پیگیر موضوع هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس ، فتا ، خرید ، فروش ، حیوانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.