باشه‌آهنگر،جلیلی،حمیدنژاد،راعی و مرادپور؛

داوران فیلم‌های کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت معرفی شدند

از سوی روابط عمومی جشنواره مقاومت داوران فیلم‌های کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت معرفی شدند.

به گزارشحوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، محمدعلی باشه آهنگر،ابوالفضل جلیلی،عزیزالله حمیدنژاد،مجتبی راعی و احمد مرادپور به عنوان اعضای هیات داوران فیلم‌های کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت آثار راه‌یافته به این بخش را داوری می‌کنند. 
 
براساس این گزارش، این 5 سینماگر پیشکسوت 34 اثر نهایی راه‌یافته به مسابقه نهایی فیلم‌های کوتاه بخش سینمای ایران را داوری خواهند کرد و پنجشنبه شوم مهرماه در مراسم اختتامیه برگزیده این بخش معرفی خواهد شد. 
 
محمدعلی باشه آهنگر متولد 1341 دزفول، فارغ التحصیل كارگردانی سینما از دانشكده سینما تئاتر است. وی فعالیت هنری اش را با نویسندگی، كارگردانی و بازیگری در تئاتر آغاز كرد و چندین فیلم كوتاه 16 م.م و تعدادی فیلم مستند ساخت. آهنگر نخستین بار در سال 1377 به عنوان دستیار كارگردان با حمیدرضا آشتیانی پور در فیلم «شعله های خشم» همكاری كرد و سپس با نگارش فیلمنامه مشتركی با محمدرضا گوهری به نام «پرواز بر فراز بام ها» گامی دیگر نهاد. 
 
ملكه (۱۳۹۰)،بیداری رویاها (۱۳۸۸)،فرزند خاك (۱۳۸۶)، نبات داغ (۱۳۸۱)و نیمه گمشده (۱۳۷۸) از آثار سینمایی این کارگردان صاحب سبک در سینمای دفاع مقدس هستند.      
 
ابوالفضل جلیلی متولد 1336 ساوه، فارغ التحصیل كارگردانی و بازیگری از دانشكده هنرهای دراماتیك است. جلیلی تاکنون جایزه‌های بین‌المللی متعددی از جمله جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوکارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را به‌دست آورده است و فعالیت سینمایی را با كارگردانی فیلم‌های كوتاه در دهه 50 آغاز كرد. در کارنامه سینامیی جلیلی ساخت 12 فیلم از جمله گال،رقص خاک،گل یا پوچ و حافظ دیده می‌شود. 
 
عزیزالله حمیدنژاد متولد 1338 در گرمسار است. وی از سال 1356 با ساخت فیلم مستند به شیوه سوپر هشت در سینمای آزاد تهران كار خود را شروع كرد. شروع فعالیت سینمایی وی  با فیلم "آوای غیب" (سعید حاجی میری) به عنوان عکاس در سال ١٣٦٢ بوده است. 
 
هور در آتش،ستارگان خاک،شکوفه‌های سنگی و اشک سرما از جمله اثار مطرح سینمای دفاع مقدس به کارگردانی حمیدنژاد هستند. 
 
مجتبی راعی متولد 1336 اصفهان، فارغ التحصیل كارگردانی سینما از دانشكده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی نخستین فیلمش، با نام «انسان و اسلحه» را به عنوان پایان نامه تحصیلی ارائه داد و این آغازگر فعالیت حرفه ای او بود. راعی در كنار كارگردانی و نویسندگی به تدریس كارگردانی نیز مشغول است. 
 
در کارنامه سینمایی راعی ساخت 11 فیلم دیده می‌شود که عصر روز دهم،سفر به هیدالو،صنوبر،جنگجوی پیروز،  تولد یك پروانه و غزال از جمله آثار مطرح او هستند. 
 
احمد مرادپور متولد 1339 تهران است. وی فعالیت هنری را با تلویزیون آغاز كرد و سینمای حرفه ای را با ساخت فیلم «سجاده آتش» تجربه نمود. از دیگر فعالیت های او میتوان به ساخت فیلم های آموزشی و تبلیغاتی، تدوین برنامه های تلویزیونی و مشاركت در ساخت برنامه های مستند و تلویزیونی اشاره كرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، سینما ، جشنواره ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار