رئیس دانشگاه ارومیه گفت: تشکیل جلسات تکمیلی با اصناف در حوزه عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان غربی لازم است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه رحیم حب‌النقی در جلسه شورای هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فریضه عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه‌سازی شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از دوران کودکی، نوجوانی و از نهاد خانواده آغاز شده و پس از آن در مدرسه، دانشگاه و محیط‌های اجتماعی اجرا شود، گفت: برای ترویج و نشر عفاف و حجاب در آذربایجان غربی نیازمند این هستیم که جلسات متعددی با همکاری اصناف تشکیل شود.

حب‌النقی افزود: همکاری و شرکت اصناف در جلسات امر به معروف و نهی از منکر سبب جلوگیری از ورود لباس‌های نامناسب به استان شده و حجاب را در جامعه تسری می‌بخشد.

وی بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی بوده و باید مانند یک فرهنگ در جامعه نهادینه‌سازی شود.

رئیس دانشگاه ارومیه اظهار داشت: تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی در آذربایجان غربی باید نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبارات در ترویج حوزه عفاف و حجاب انجام دهند.

حب‌النقی با بیان اینکه پیامبر(ص) و امامان بسیاری به فریضه امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرد‌ه‌اند، تصریح کرد: با وجود سفارشات بسیار در فرهنگ دینی و اسلامی، امروزه این فریضه مورد غفلت واقع شده است.

وی اظهار داشت: با پیشرفت‌ فناوری و خطرات ناشی از استفاده از فضاهای مجازی، تلفن همراه و اینترنت بر همگان به‌ویژه دستگاه‌های دولتی لازم است که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه خاصی داشته باشندز/

منبع:فارس
.

برچسب ها: حجاب ، دانشگاه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.