سیدافقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در تلاش است به تدریج ایران را محاصره کند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به هدف آمریکا از تشکیل ائتلاف ضد داعش، گفت: ایالات متحده به بهانه مبارزه با تروریسم در تلاش است با تجمیع آراء، به تدریج ایران را محاصره کند.

"سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رفتار پیچیده و شیطانی آمریکا جهت تجزیه عراق، گفت: مردم عراق تمایلی به تجزیه این منطقه ندارند و تجزیه این کشور امکان ناپذیر نیست.
 
وی ادامه داد: برخی از رهبران اقلیم کردستان همچون "مسعود بارزانی" یا برخی از سران حزب دموکرات دیگر روی مبحث تجزیه عراق مانور نمی‌دهند، زیرا با تجزیه این منطقه مردم کرد نیز متضرر خواهند شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: در صورت تجزیه با توجه به بافت و روابط دیرینه مردم عراق با ملت‌ها، قومیت‌ها و نژادها، همه منافع آنها همچون حاکمیت ارضی، تاریخ و تمدن فی‌مابینشان از هم پاشیده خواهد شد، یعنی دیگر هویتی برای یکپارچگی در این کشور دیده نخواهد شد.
 
سیدافقهی با اشاره به بافت تاریخی عراق، افزود: سرزمین عراق یک سرزمین کهن است، که زادگاه بسیاری از انبیاء و محل دفن آن‌ها است، بنابراین تجزیه این کشور خواب آشفته‌ای است که قطعا آمریکایی‌ها نمی توانند آن را تعبیر کنند.

وی تاکید کرد: کشورهای همجوار عراق همچون ایران، ترکیه و سوریه هرگز اجازه تجزیه این کشور را نخواهند داد، زیرا با تجزیه عراق کشورهای همسایه نیز متضرر خواهند شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در رابطه با مسلح کردن تجزیه طلبان، گفت: آمریکا با این جنجال آفرینی سعی دارد مردم این کشور با استفاده از این سلاح‌ها علیه یکدیگر مبارزه کنند و سبب تجزیه عراق شوند، که با فتوای آیت‌الله سیستانی و با هوشیاری مردم این کشور  این توطئه آمریکا خنثی شد.

سیدافقهی با اشاره به هدف آمریکا از تشکیل ائتلاف، افزود: ایالات متحده به بهانه مبارزه با تروریسم در تلاش است با تجمیع آراء، به تدریج ایران را محاصره کند.

وی با اشاره به افزایش فجایع توسط گروه تروریستی داعش، ادامه داد: امروز شاهد وحشتناک‌ترین فجایع توسط این گروه تروریستی در منطقه هستیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در مورد داعش خاطرنشان کرد: تشکیل ائتلاف توسط ایالات متحده یک نوع ائتلاف باطل، 100درصد آمریکایی است که توسط رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع متحد آمریکا همچون عربستان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، عراق ، تجزیه ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.مرگ بر امریکا
آخرین اخبار