سن سكته قلبي كاهش يافت / افزايش آمار سكته قلبي

رژيم غذايي مناسب به همراه كنترل عوامل خطر سكته قلبي مي‌تواند ميزان سكته قلبي را در كشور كاهش دهد.

سيد هاشم سزاوار متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: براساس آمار و شواهد موجود به صورت مشخص در چند دهه اخير سن ابتلا به سكته‌هاي قلبي تقريبا 15 تا 20 سال كاهش يافته است. 

وي افزود: سكته قلبي در سنين 40 تا 50 سال شايع است در حاليكه در چند دهه پيش اين بيماري در اين سنين شايع نبود، شايع شدن سكته قلبي در سن پايين به كشور ما اختصاص ندارد و در كشورهاي ديگر نيز در سال‌هاي گذشته ديده شده است. 

اين متخصص قلب و عروق ادامه داد: در صورتي كه عوامل خطر سكته قلبي كنترل نشود، سكته قلبي در كشور كاهش نخواهد يافت. هنگامي كه مصرف سيگار شيوع پيدا كند سكته قلبي در كشور افزايش مي‌يابد.

سزاوار با اشاره به رژيم غذايي نامناسب و كم تحركي به عنوان عامل خطر سكته قلبي اظهار داشت: در دهه‌هاي اخير چربي فراواني در غذا استفاده مي‌شود، همچنين استفاده از غذاهاي آماده شيوع بيشتري يافته است، بيان كرد: در كنار عوامل خطر سكته قلبي عواملي مانند آلودگي هوا نيز در ابتلا به اين بيمارتي تاثير دارد.

اين مسئله در تحقيقات اخير نشان داده شده است، همچنين تنش‌هاي پيراموني مانند استرس و اضطرابي كه هر روزه با آن سر و كار داريم به همراه آرامش نداشتن در زندگي روزمره باعث بروز سكته قلبي در افراد مي‌شود. 

اين متخصص قلب و عروق خاطر نشان كرد: مجموع عوامل خطر سكته قلبي در افراد سبب شده است در سه دهه اخير ميزان سكته قلبي در كشور افزايش پيدا كند با رژيم غذايي مناسب و كنترل عوامل خطر سكته قلبي مي‌توان ميزان سكته قلبي در كشور را كاهش داد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: سکته ، قلب ، تغذیه ، سن ایتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار