طی 5 ماهه نخست سال جاری تنها 116 دستگاه خودرو بالای 2500 سی‌سی به كشور وارد شده كه آن هم به دليل تعهدات دولت دهم به ورزشكاران و جانبازان بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، طي 5 ماهه نخست سال جاري تنها 116 دستگاه خودرو بالای 2500 سی سی به كشور وارد شده كه آنهم به دليل تعهدات دولت دهم به ورزشكاران و جانبازان بوده است.

پيش از اين محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشيه كنفرانس خبری هفتگی خود خبر ممنوعيت واردات خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی سی به كشور را اعلام كرده بود.

به گفته او خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی سی با روش های مختلفی به خيابان های شهرهای ايران راه می يافتند كه هيات دولت با بررسی شرايط، همگی اين راه ها را بسته است.

بر اساس گزارش گمرك، طی پنج ماه گذشته از سال جاری تنها 116 دستگاه خودرو بالای 2 هزار و 500 سی سی به كشور وارد شده است.

 این گزارش نشان می دهد از اين تعداد 41 دستگاه توسط سفارت خانه های كشور وارد شده و 75 دستگاه ديگر نيز توسط ورزشكاران و جانبازان و برخی نهادهای ديگر به كشور وارد شده است.

مجوز واردات خودرو توسط ورزشكاران و جانبازان نيز در دولت گذشته صادر شده بود. گمرك نيز تنها اقدام به ترخيص خودروهای كرده است كه مجوز واردات آنها صادر شده بود. 

بر همين مبنا، گزارش گمرك نشان می دهد در راستای تصيمات جديد هيات دولت، مرزهای كشور به روی خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی سی بسته شده است. تنها اين خودروها در صورتی می توانند وارد كشور شوند كه حائز يكی از شرايطی باشند كه دولت دهم به افراد يا نهادها واگذار كرده بود.

بر همين اساس، در حال حاضر بازار تنها ميزبان 116 دستگاه خودرو سواری بالای 2 هزار و 500 سی سی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، واردات ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار