ظرفیتی ناشناخته؛

وقتی عسل می‌تواند جای نفت را در ایران بگیرد!

کیهان ایمانی،باتوجه به اینکه یک چهارم نفت کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود تصریح می‌کند: معتقدم اگر زمینه صادرات عسل کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود، آن وقت درآمد اول مردم این استان از سود حاصل از صادرات و فروش عسل خواهد بود نه نفت استان!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،رئیس اتحادیه زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان چنین شرایطی را فراهم کرد تا عسل به نخستین محصول صادرات غیرنفتی استان تبدیل شود، می‌گوید: بهترین و اولین راه این است که زمینه صادرات این محصول را به کشورهای عربی خلیج فارس که مشتری خوبی به لحاظ توان خرید بالا هستند فراهم کنیم. همچنین در بخش بسته‌بندی شرایط حضور سرمایه‌گذاران را به وجود آوریم. سرمایه در گردش نیز از ملزومات کار است. چرا که اگر پول داشته باشیم، می‌توانیم عسل تولیدکنندگان را بخریم و آن وقت زنبورداران ذوق و انگیزه لازم را برای تولید بیشتر پیدا می‌کنند. در حال حاضر چون پول لازم را نداریم عسل قیمت چندانی ندارد. بهترین، مرغوبترین و خالص‌ترین عسل در این استان تنها کیلویی 40 هزار تومان فروخته می‌شود و در آخر داروهایی که برای سلامت زنبور مورد نیاز است یا کمیاب است  یا گران!
آقای کیهانی که در سال 82 به عنوان معلم پیشکسوت ملی برگزیده شده است و نشان ملی دارد، به نکته‌ای قابل تأمل اشاره می‌کند: من معلم برجسته‌ای هستم، نه تاجر برجسته. اشتباهی که شده این است که این مردم من را انتخاب کردند. چرا که من به ریزه‌کاری‌های اقتصادی آشنایی ندارم. مردم این خطه از  ایران اسلامی ، مردم زحمتکش و بی‌تقلبی هستند که حداکثر تلاش‌شان را می‌کنند، اما از آن بهره نمی‌برند.
منبع: روزنامه ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.