شهرکرد/

نقد وضعیت کشور از وظایف دانشگاهیان است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نقد وضعیت کشور از وظایف دانشگاهیان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سید ضیاء هاشمی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه شهرکرد، نقادی را از وظایف دانشگاهیان و ضروری برای توسعه کشور دانست و تأکید کرد: ایجاد فضای انتقادی در دانشگاه ها، تحرک فرهنگ، دانش واقتصاد را در پی دارد.

وی با اشاره به نیاز کشور به ایده پردازی وبرنامه ریزی راهبردی، منشاء مشارکت وایده پردازی را بستر انتقاد و خلاقیت های دانشگاهی دانست و بر انس و الفت با جامعه دانشگاهی، پرداختن به تفکرات مختلف و رشد ایده و فعالیت های قانونی سیاسی تأکید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فضای انتقادی کنونی دانشگاه های کشور را فضایی منصفانه و به دوراز تخریب های سیاسی اعلام کرد.

هاشمی، از روسای دانشگاه ها و مراکز علمی کشور خواست تا مراقب فعالیت احزاب و گروه های سیاسی برای جهت دار کردن مراکز علمی باشند و اجازه دخالت آنان در فضای سیاسی دانشگاه ها را ندهند.

در این آیین دکتر شایان شامحمدی به عنوان سرپرست دانشگاه شهرکرد معرفی و از خدمات دکتر اسماعیل اسدی رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

گفتنی است: شایان شامحمدی، از حدود دو ماه قبل به عنوان سرپرست دانشگاه شهرکرد معرفی شد که به دلیل استیضاح وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، معارفه وی با تأخیر صورت گرفت.

دانشگاه شهرکرد در کیلومتر 2 جاده شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) به سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

این دانشگاه، در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری ( شهرکرد ) واقع شده و در حال حاضر، نزدیک به 6 هزار دانشجو در 119 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و 5 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی دارد./ز

منبع:خبر آنلاين

برچسب ها: دانشگاه ، نقد ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.