چراغ سبز به یک تشکل غیرسیاسی

سرپرست دانشگاه تهران پاسخگوی حضور افراطیون در دانشگاه باشد

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره اینکه حضور افراطیون در دانشگاه تهران و رفتارهای مغایر قانون اینچنینی منجر به هرج و مرج در محیط علمی می‌شود، گفت: تشکل‌های دانشجویی بیدار‌تر از هر زمان در مقابل دست‌اندازی‌ها ایستاده‌‌اند و اجازه سیاسی‌کاری در دانشگاه را به هیچ جریانی نمی‌دهند.

"میکائیل دیانی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره اینکه حضور افراطیون در دانشگاه تهران و رفتارهای مغایر قانون اینچنینی منجر به هرج و مرج در محیط علمی می‌شود، اظهارداشت: قانون‌گریزی در دانشگاه تنها به ضرر جامعه دانشگاهی تمام خواهد شد و این گونه رفتارها در دانشگاه تهران مغایر با صحبت‌هایی است که رئیس جمهور محترم در رابطه با اعتدال داشتند.  
 
دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر اینکه احدی نمی‌تواند به واسطه جناح‌بندی قوانین دانشگاه را زیر پا بگذارد، گفت: اجازه سخنرانی به یک شخصیت سیاسی و صدور مجوز برای تشکلی علمی- صنفی به منظور برپایی نشست‌های سیاسی، مغایر با قانون، حقوق دانشگاهیان و اساسنامه تشکل‌های علمی صنفی است و اینگونه رفتارها نتیجه‌ای جز کشتن فضای دانشگاه ندارد.

دیانی افزود: امروزه تشکل‌های دانشجویی بیدار‌تر از هر زمان دیگر در مقابل دست‌اندازی‌ها ایستاده‌ است و اجازه سیاسی‌کاری در دانشگاه را به هیچ جریانی نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه‌های داخل دانشگاه نیز حق نخواهند داشت دانشگاه را جولانگاه حزبی خود کنند، اضافه کرد: باید از مسئولان دانشگاه تهران سوال شود که طبق کدام قانون مجوز برگزاری چنین جلسات سیاسی را به کانون علمی-صنفی داده است؟ و براساس کدام قانون و مشی این رفتار صورت گرفته است!

دیانی خاطرنشان کرد: استفاده تشکل‌های علمی و صنفی در امیال سیاسی، اشتباه بزرگی است که به ضرر آن فضای سیاسی دانشگاه می‌خورد.  

گفتنی است، روز گذشته یک خبرگزاری نزدیک به دولت از حضور سعید حجاریان در دانشگاه تهران در مراسم فارغ التحصیلان این دانشگاه خبر داد. در این مراسم که تحت عنوان "واکاوی علل و زمینه‌های میل به مشارکت سیاسی در تاریخ دانشکده فنی" نام گذاری شده است،  فارغ التحصیلان این دانشکده همچون  سعید حجاریان (فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک – 1356) و دکتر یوسف اباذری (جامعه شناس و استاد دانشکده علوم اجتماعی)، علی اکبر معین فر(فارغ التحصیل رشته مهندسی راه و ساختمان – 1330) و تنی چند، حضور خواهند داشت و به سخنرانی می پردازند.

اما نکته قابل تامل، برگزار کننده این مراسم است که طبق خبرهای بدست آمده این مراسم «سیاسی» را  "کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران" برگزار می‌کند؛ این در حالی است که طبق اساسنامه، این تشکل مجوز برگزاری جلسات سیاسی را ندارد، و اهم وظایف آن  "ارائه خدمات علمی، فنی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی" است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، دانشگاه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار