حزب الله: با کسانی که گروه تروریستی داعش را بوجود آورده‌اند، ائتلاف نخواهیم کرد

حزب الله لبنان اعلام کرد لبنان در ائتلاف بر ضد گروه تروریستی داعش درحالیکه ائتلاف کنندگان خود بوجود آورنده و پرورش دهنده داعش بوده اند، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نهرین، منابع نزدیک به حزب الله اعلام کردند ائتلاف کنندگان ضد داعش خود بوجودآورنده این گروه تروریستی بوده اند و  تا همین اواخر از آن حمایت می‌کردند اما هم اکنون چون  با منافع امریکا و عربستان مغایرت یافته است اقدام به تشکیل این ائتلاف کرده اند. 

این منابع تاکید کردند مشارکت لبنان در نشست پنجشنبه جده برای بررسی تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش به شورای وزیران ارائه نشده است و با هماهنگی "جبران باسیل" وزیر امور خارجه و تمام سلام نخست وزیر صورت گرفته است.

همچنین حزب الله در جریان دیدار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و میشل عون در آستانه نشست جده اعلام خواهد کرد که لبنان به علت اینکه خود قربانی تروریسم است در هیچ نشستی بر ضد تروریسم مشارکت نخواهد کرد و لازم است دولت لبنان شیوه و راهکار مبارزه با تروریسم را بررسی و از جامعه جهانی نیز در این خصوص درخواست کمک کند نه در پیوستن به این ائتلاف که اهدافش نامعلوم است شتاب کند.

موضع حزب الله نیز در خصوص مسئله تروریسم واضح است و هنگامی که حزب الله حرکتی در مقابله با تروریسمی که لبنان را تهدید می کند انجام دهد به اقدام بر ضد سوریه متهم می شود.

منابع نزدیک حزب الله افزودند هنوز تصمیمی در خصوص نشست آتی دولت و رای گیری برای الحاق به این ائتلاف اتخاذ نشده است و همه چیز طی دو روز آینده مشخص خواهد شد همچنین پیوستن لبنان به ائتلاف نیازمند موافقت شورای وزیران است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار