یک روانشناس گفت: دو نیاز مهم در سنین کودکی موجب خشنودی فرد می‌شود که عبارتند از: احساس تعلق خاطر و احساس ارزش که از والدین دریافت می‌کنند.

مهین عیوض زاده در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: با توجه به این‌که نیاز‌های هر انسانی گسترده است،‌ کودکان نیز نیازهایشان مثل هر انسانی وسیع است ، در سنین کودکی دو نیاز مهم می‌باشد که عبارتند از: 1.احساس تعلق خاطر، محبت از طرف پدر و مادر و نزدیکان، 2. احساس ارزشی که از طرف والدین دریافت می‌کند.

وی افزود: این دو نیاز در دوره کودکی از دیگر نیازها مهم تر است؛ دیگر نیاز مهم که برای کودک حکم نفس کشیدن را دارد، لذتی است که از بازی کردن دریافت می‌کند که برایش نیاز شاد بودن را برآورده می‌سازد.

عیوض زاده ادامه داد: اگر این نیازهای مهم بر آورده نشود، کودک حالت خشنودی را نداشته و در نتیجه احساس افسردگی و خلق منفی را دارد.

غفار تبریزی بیان کرد: خشنودی رضایت کلی را در پی دارد و خشنودی کودکان باعث مولد و خلاق بودن آن‌ها می‌شود.

وی با توجه به سه نیاز مهم و پایه تشکیل شخصیت کودک که تعلق خاطر ، احساس ارزش و بازی را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: این نیازها می‌توانند کودک را در هدفمند کردن در زندگی و رابطه اجتماعی تحت تاثیر قرار دهد، پس بهتر است والدین به این نیازها بسیار توجه نشان داده و برای فرزند خود ارزش قائل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پایه ، شخصیت ، کودک ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار