قم/

واکسیناسیون ۹۰ هزار راس دام در قم

طرح واکسیناسیون تب برفکی ۹۰ هزار راس دام در استان قم به مدت 30 روز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ مدیر کل دامپزشکی قم اظهار کرد: اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قم در راستای جلوگیری از بیماری تب برفکی اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: بیماری تب برفکی یا بیماری دهان و پا یک بیماری عفونی و کشنده ویروسی است که سبب بیمار شدن حیوانات گاو اهلی و خانواده گاوسانان می شود. در ابتدا به مدت 2 تا 3 روز ایجاد تب شدید می کند و متعاقبا تاول هایی روی دهان و پا ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری بسیار واگیردار است و به عنوان طاعون در دامداری محسوب می شود، تاکید کرد: کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن میلیون ها راس دام آلوده می شود.

رفیعی محمدی تصریح کرد:این طرح 22 شهریور در استان قم آغاز شده است، افزود: این طرح به مدت 30 روز در کل استان اجرایی می شود.
وی در ادامه افزود: این طرح بضورت کاملا رایگان اجرا می شود.و از دامداران خواهشمندیم با اکیپ دامپزشکی برای واکسیناسیون نهایت همکاری را انجام دهند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: قم ، واکسیناسیون ، دام ، تب ، برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.