هکرهای ارتش چين به حملات سايبری از سوی امریکا متهم شدند

سنای آمریکا در گزارشی اعلام کرد هکرهای ارتش چین طی سال های 2012 و 2013، دست کم بیست بار به سیستم های رایانه ای موسساتی که در زمینه انتقال سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا فعالیت دارند،حمله کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ سناتور کارل لوین رییس کمیسیون دفاعی سنای آمریکا که کار تدوین این گزارش را انجام داده است در این باره گفت : هکرهای ارتش چین به سیستم های رایانه ای موسسات پیمانکار بخش ترابری ارتش آمریکا حمله کردند، این در حالی است که حدود نود درصد از نقل و انتقالات در بطن ارتش آمریکا توسط شرکت های خصوصی انجام می شود؛ آنچه بیش از هر چیز دیگری برای ما اهمیت دارد، امنیت عملیات نظامی است؛ اکثر حملات سایبری به سیستم های ما از طرف دولت چین بوده است.

 بر اساس گزارش تحقیقی سنای آمریکا، طی سال های دو هزار و هشت تا دو هزار و ده، هکرها موفق شده اند به نامه های الکترونیک (ایمیل)، اسناد، گذرواژه ها و رمزهای امنیتی در سیستم های رایانه ای موسساتی که برای بخش ترابری ارتش آمریکا کار می کردند دسترسی پیدا کنند.

این موسسات وظیفه داشتند هر گونه حمله سایبری به سیستم های خود را به دولت گزارش کنند ولی نمایندگان سنا می گویند سردرگمی حاکم بر فرآیند توزیع اطلاعات میان سازمان های دولتی ذیربط همچون وزارت دفاع (پنتاگون)، پلیس فدرال (اف بی آی) و دیگر نهادی مربوط سبب شد این حملات گزارش نشوند.

این برای نخستین بار نیست که آمریکا، چین را به حمله سایبری متهم می کند. در ماه ژوییه، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت بخش بزرگی از پرونده های شخصی کارکنان دولت هدف حمله هکرهای چینی قرار گرفته است.


انتهای پیام/
برچسب ها: هکر ، چین ، بین الملل ، سایبر ، امریکا ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار