اصفهان/

نشاط، اميد و رفع مشكلات بانوان از اهداف کاری دولت تدبیر و امید

استاندار اصفهان گفت : با توجه به نقش زنان در رسيدگي به امور خانواده و در راستاي تثبيت بنبان خانواده در جهت ايجاد نشاط، اميد و رفع مشكلات بانوان اعلام آمادگي مي نماييم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در نشستي صميمي با بانوان كارمند در استانداري، به بررسي مسائل و مشكلات بانوان در حوزه هاي مختلف پرداخت.

استاندار اصفهان پس از طرح مسائل جمع بندي شده توسط مديركل امور بانوان و خانواده استانداري، بخشي از مسائل را به معاون توسعه مديريت و منابع انساني ارجاع داده و اظهار داشت: مطالب جمع بندي شده در جلسه شوراي معاونين مطرح گردد.

وي تصريح كرد: در خصوص تفويض پست مديريتي به خانم ها نه تنها محدوديتي وجود ندارد بلكه به عنوان استاندار اصفهان انگيزه اين كار را دارم و از آن استقبال مي كنم.

زرگرپور مشخص نبودن ظرفيت بانوان در پست هاي مديريتي را يكي از دلايل اين مسئله دانست و افزود: ندادن پست هاي مديريتي به خانم ها در گذشته باعث شده تا ظرفيت ها نهفته بماند.

وي يكي از وظايف مديركل امور بانوان و خانواده را شناسايي ظرفيت خانم ها در رده هاي مختلف و اعلام ظرفيت‌هاي متناسب با مسئوليت‌هاي موجود عنوان كرد.

استاندار اصفهان تأكيد كرد: قوانين و مقررات موجود خصوصا در رابطه با بانوان كه بايگاني شده و مورد عنايت قرار نمي‌گيرد را احصا نماييد تا بنده اجرا و پيگيري آن را انجام داده و مديران و مسئولان مرتبط در اين زمينه را توجيه نمايم.

وي تصريح كرد: لازم است نه تنها مقررات بلكه تبعيض ها و. مقوله هاي اينچنين اگر در حوزه بانوان شاغل وجود دارد، جهت پيگيري و برطرف نمودن آن اعلام شود.

رسول زرگرپور اذعان داشت: اينكه خانم ها و آقايان از لحاظ جسمي و روحي تفاوت هايي دارند، كاملا مشخص است ولي با اين وجود اين دو در محيط هاي اجتماعي و محيط خانه تفاوتي از نظر حقوق ندارند.

وي در ادامه تأكيد كرد: البته لازم است كه پست ها و مسئوليت ها متناسب با شرايط جسمي و روحي خانم ها باشد.

مدير ارشد استان خاطر نشان كرد: لازم است با توجه به نقش بانوان به عنوان همسر و مادر،‌ در محيط كار امتيازات ويژه اي براي بانوان در نظر گرته شود.

وي عنوان نمود: در حال حاضر حدود 20درصد همكاران ما خانم ها هستند كه همگي تحصيل كرده، پركار و در برخي موارد جلوتر از آقايان مي باشند.

زرگرپور با اشاره به اينكه تعداد زيادي از بانوان استانداري به صورت قراردادي و شركتي در حال خدمت هستند، اظهار داشت: موضوع تعيين وضعيت اين نيروها البته با توجه به محدوديت هاي موجود، يكي از اصلي ترين موضوعات است.

وي در راستاي استفاده بانوان از تسهيلات خاص برای فراغ بال بيشتر در رسيدگي به مسائل خانواده اعلام آمادگي نمود و افزود: حضور بانوان در محيط خانواده باعث كاهش بسياري از مسائل اجتماعي خواهد شد.

استاندار اصفهان در خصوص پيشنهاد مطرح شده در مورد لباس فرم واحد براي بانوان در محيط كار اظهار داشت: با توجه به اينكه حجاب كامل اسلامي توسط بانوان در استانداري رعايت مي شود، نيازي به لباس متحدالشكل نبوده و چادر مي‌تواند به عنوان لباس فرم تعريف شود.

وي در پايان با تأكيد بر بررسي ديگر مسائل بانوان در كارگروه هاي مربوطه و ارائه پيشنهادات، براي مطالبه حقوق بانوان ‌تا حد امكان و تا جايي كه قانون اجازه دهد اعلام آمادگي نمود.

انتهای پیام./ز

برچسب ها: اصفهان ، رفع ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.