کرمان/

نشست هماهنگی رایزنان بازرگانی 20 کشور در سیرجان

نشست هماهنگی رایزنان بازرگانی 20 کشور در سیرجان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، صبح امروز رایزنان بازرگانی ایرانی در 20 کشور، از کارخانه‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی سیرجان با هدف ایجاد بازارهای تجاری و صادرات بازدید کردند و سپس در نشست هماهنگی و بررسی راهکارهای توسعه صادرات با حضور مسئولان و صاحبان صنایع در فرمانداری سیرجان حاضر شدند.

این رایزنان بازرگانی بازدید از کارخانه‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی سیرجان را نقطه‌عطفی در روابط با بازرگانان خارجی عنوان کردند.

اعزام 20 نخبه بازرگانی به قاره‌های جهان

در این نشست اقتصادی، مدیرکل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: فعال‌سازی رایزنی در خارج از کشور بر اساس برنامه و با هدف توسعه تجارت و صادرات در کشورهای مختلف است و برای محقق شدن این امر 20 نفر از نخبگان سازمان توسعه تجارت به قاره‌های مختلف اعزام شدند.

رضا عباس‌قلی افزود: استان کرمان و شهرستان سیرجان ظرفیت خوبی را برای پیشرفت و توسعه تجارت و صادرات دارد و باید به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود.

وی بیان داشت: سازمان توسعه تجارت ایران با راه‌اندازی سایت تجاری تمام اطلاعات اقتصادی و تجاری و ظرفیت‌های ترانزیت را در اختیار بازرگانان خارجی و داخلی می‌گذارد و با حضور فعال رایزنان اقتصادی در تجارت خارجی و توسعه صادرات تلاش می‌کنیم و امروز اعزام رایزنان خارجی از 10 رایزن به 30 رایزن با همین هدف و در دستور کار این سازمان بوده است.

افزایش 100 درصدی صادرات کرمان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم از تعامل خوب دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی استان کرمان در زمینه صادرات غیر نفتی و تجارت فعال خبر داد.

مصطفی زریسفی ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری میزان صادرات استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته و میزان صادرات از 138 میلیون دلار طی سال گذشته به 277 میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

وی افزود: تعاملی که در بازارهای خارجی امروز داریم، بسیار مطلوب بوده و حضور رایزنان بازرگانی خارجی در سیرجان و استان کرمان نقطه عطف صادرات بیشتر است و 565 تاجر فعال دارای کارت معتبر تجارت و صادرات در استان کرمان هستند که نویدبخش شکوفایی بیشتر کرمان در این زمینه است.

زریسفی سرانه صادراتی استان کرمان را 350 دلار عنوان کرد و گفت: با وجود برخی تحریم‌ها اما در سال جاری صادرات از استان کرمان به کشورهای هند، عراق، چین، ترکیه و گرجستان با رشد خوبی مواجه شده است.

سرمایه‌گذاری گل‌گهر در کشورهای خارجی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: تاکنون به‌ فکر ایجاد زیرساخت‌های تولیدی و صادراتی بودیم و امروز برای حمایت جدی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در تلاش هستیم که این زمینه هم فراهم شده است و باید برای صادرات پسته، فرش و محصولات تولیدی صنعتی و معدنی اقدام کرد و حضور رایزنان بازرگانی از 24 کشور جهان نقطه عطفی در محقق شدن صادرات بیشتر از شهرستان سیرجان و استان کرمان است.

شهباز حسن‌پور رفع دغدغه اشتغال را تولید و صادرات بیشتر و باکیفیت اعلام کرد و افزود: حضور رایزنان تجاری در کرمان در راستای آشنایی کامل با توانمندی‌های استان کرمان و سیرجان است که ادامه می‌یابد.

در ادامه این نشست معاون تولید و بهره‌برداری مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان به حجم ذخیره معدنی و طرح‌های توسعه گل‌گهر اشاره کرد و بیان داشت: ما در طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تولید به‌دنبال تامین خوراک فولاد کشور هستیم و می‌خواهیم در سایر کشورها هم سرمایه‌گذاری برای ذخایر معدنی و عرضه محصولات و تجارت داشته باشیم.

وحید خلیلی افزود: حضور رایزنان تجاری می‌تواند، کمکی به توانمندی برای توسعه صادرات و ایجاد زیرساخت‌ها در راستای فعالیت فعالان بخش صادرات باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، بازرگانی ، سیرجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.