برای پیشگیری از تغییر غیرقانونی کاربری اراضی ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در استان تشکیل و با پدیده زمین خواری مبارزه می شود.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران  ، استاندار گیلان با اشاره به نشست بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه های مقابله با آن به ریاست وزیر کشور در تهران گفت: در این نشست مقرر شد استانداران ستاد ویژه ای برای جلوگیری از زمین خواری در استانداری ها تشکیل دهند.

محمد علی نجفی افزود: استانداری گیلان پیش از این با دریافت ابلاغیه ها و دستورالعمل های قانونی مبارزه جدی با زمین خواری را در این استان شروع کرد و توانست تنها در یک کورد از تصرفو تغییر کاربری 70 هکتار زمین با ارزش در شرق گیلان جلوگیری کند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت برای مقابله با پدیده زمین خواری گفت: همچنین در این نشست مقرر شد هماهنگی نهایی با قوه قضاییه، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط اجرایی انجام و مجموعه قوانین در زمینه بهره برداری از زمین های شهری، روستایی و منابع طبیعی تجمیع و به مسوولان ابلاغ شود.

استاندار گیلان تغییر کاربری اراضی در استان های شمالی زیانبار در حوزه های اقتصادی بویژه اقتصاد کشاورزی و کشاورزان زیانبار توصیف کرد و یاد آورشد : وضعیت ممتاز جغرافیایی استان و ارزان بودن زمین ، پایین بودن سود تولید محصولات کشاورزی ، مشکلات اقتصادی و فقر کشاورزان و نزدیکی گیلان به پایتخت از مهمترین دلایل تغییر کاربری اراضی در گیلان است.

انتهای پیام/ز

منبع:ايرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.