اصفهان/

اولین خانه بیداری کشور در اصفهان افتتاح می‌شود

اولین خانه بیداری اسلامی ایران با هدف تمدن سازی جمهوری اسلامی با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در اصفهان افتتاح خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار اصفهان در نشست خبری افتتاح اولین خانه بیداری اسلامی اظهار کرد: با وجود اینکه در اصفهان طرح های زیادی مورد بهره برداری قرار گرفته اما به این طرح و نتایج ناشی از آن امید بسیار دارم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به انقلاب اسلامی باید یک نگاه تمدن ساز باشد، تصریح کرد: اگر چه نظام جمهوری اسلامی در بعد سخت افزاری پیشرفت های خوبی داشته اما در بعد نرم افزاری مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند تلاش بیشتری هستیم.
شهردار اصفهان گفت: شهر اصفهان سرشار از هویت است و باید از این پشتوانه خوب استفاده کنیم.

وی پیش بینی کرد که این خانه در آینده به مرکز مرجعی برای بیداری اسلامی تبدیل شود.

وی با اشاره به احداث خانه مشروطیت در اصفهان گفت: احداث خانه بیداری اسلامی ادامه این حرکت تمدن ساز خواهد بود.

شهردار اصفهان راهبرد این خانه را تجمع نخبگان اعم از حوزه و دانشگاه در این محل و ارائه تولیدات خوب در این زمینه به جامعه بیان کرد.

سقاییان نژاد تصریح کرد: در این راستا از حرکت در فضای مجازی و ایجاد پایگاه اطلاع رسانی برای این خانه بیداری اسلامی نباید غفلت کرد.

موسی نجفی رییس خانه بیداری اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: این حرکت ها باید با اعتقاد همراه باشد تا ماندگاریش بیشتر شود.

وی افزود: خانه بیداری اسلامی بر سه بعد نهضت و جنبش، مدنیت شیعی و تمدن نوین اسلامی استوار است که در واقع استفاده از دو بعد اول برای رسیدن به هدف ساخت تمدن نوین اسلامی است.

وی یکی از اهداف این خانه را محاوره با تاریخ گذشته و ساخت تاریخ جدید ایران در افق انقلاب اسلامی با رویکرد ساخت تمدن نوین اسلامی بیان کرد.

خانه بیداری اسلامی در جوار خانه مشروطیت احداث شده است.

انتهای پیام./ز

منبع:ايرنا

برچسب ها: اصفهان ، اولین ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.