اولاند از عدم اعزام نیروی زمینی به عراق خبر داد/ فرانسه فقط در عراق عليه داعش وارد عمل مي شود

اولاند گفت فرانسه نيروی زمينی به عراق اعزام نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ " فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه امروز گفت فرانسه علیه ستیزه جویان داعش در سوریه اقدام نظامی انجام نخواهد داد اما به زودی حملات هوایی خود را به منظور حمایت از نیروهای عراق و کرد در عراق آغاز خواهد کرد.

 اولاند در کنفرانسی خبری افزود :« من تصمیم گرفته ام به درخواست مقامات عراقی برای حمایت هوایی از آنها پاسخ مثبت بدهم. ما فراتر از این نخواهیم رفت. ما نیروی زمینی به عراق اعزام نخواهیم کرد.»
فرانسه پیشتر اعلام کرده بود حملاتی هوایی را در عراق انجام خواهد داد و نیروهای ویژه به این کشور اعزام خواهد کرد تا در آموزش نیروهای مسلح عراقی و مشورت دادن به آنها مشارکت مستقیم داشته باشند.
فرانسه همچنین پیشتر برای نیروهای کرد در شمال عراق تسلیحات ارسال کرده بود.

جت های جنگنده فرانسوی و هواپیماهای شناسایی این کشور روز دوشنبه ماموریت های شناسایی را در عراق آغاز کردند.
اولاند در پاسخ در مورد زمان آغاز حملات هوایی فرانسه در عراق تصریح کرد :« به محض اینکه ما اهداف را شناسایی کنیم ، حملات هوایی خودمان را آغاز خواهیم کرد. این یک پشتیبانی هوایی به منظور حمایت از سربازان عراق و نیروهای کرد پیشمرگه است که در حال مقابله با این گروه تروریستی هستند.»

رئیس جمهور فرانسه گفت از پاریس درخواست نشده است در حملات هوایی در سوریه مشارکت داشته باشد.
اولاند با اشاره به مشکلات قانونی و نظامی موجود افزود فرانسه از آن بیم دارد حملات علیه اهداف دولت اسلامی در سوریه به سود بشار اسد رئیس جمهور این کشور تمام شود.
فرانسه که از مخالفان سرسخت اسد به شمار می رود از نخستین کشورهایی بود که از مخالفان سوریه حمایت کرد و تنها کشوری غربی بوده که با مسلح شدن شورشیان سوری موافقت کرده است.
اولاند گفت : برغم حضور گروه تروریستی داعش ، ما نمی توانیم اقداماتی را انجام دهیم که به سود رژیم دیکتاتور بشار اسد باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار