جلسه استماع کنگره؛

"جان کری" خواستار شکست داعش شد/"چاک هیگل" از تصویب طرح حمله به مواضع داعش در داخل خاک سوریه خبر داد

وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه برای بحث در مورد راهبرد آمریکا در عراق، در جلسه استماع کنگره شرکت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان بی سی؛ وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه برای بحث در مورد راهبرد آمریکا در عراق، در جلسه استماع کنگره شرکت کرد.

جان کری در سخنانی در کمیته ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ی داعش گفت: عراق برای مدت بیش از ده سال منبعی برای بحث ها اختلافات و در کنگره بوده است. موضوعی که اکنون پیش روی ما قرار دارد بسیار مشخص است و همه ی ما روی آن توافق داریم. داعش باید شکست داده شود.

چاک هیگل،وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کنگره درباره استراتژی اوباما علیه داعش گفت که هدف ارتش آمریکا حمله به پناهگاه‌های امن داعش در سوریه است.وی همچنین تاکید کرد: مقامات ارشد ارتش آمریکا طرح حمله به مواضع داعش در داخل خاک سوریه را تصویب کرده‌اند.

چاک هیگل تصریح کرد: آمریکا هرگز با رژیم اسد در این‌باره هماهنگی یا همکاری نخواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان خود افزود: من و مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش طرح حمله به داعش در سوریه را امضا کرده‌ایم. لیوید آستین، فرمانده ستاد فرماندی مرکزی ارتش آمریکا نیز خلاصه‌ای از این طرح را به باراک اوباما ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: طرح سنتکام(ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) شامل اقدام علیه مناطق امن داعش در خاک سوریه است، از جمله مقر فرماندهی و کنترل، توانایی های و زیرساخت های لجستیکی این گروه است. اقدام ما محدود به مناطق مرزی نخواهد بود.

هیگل در شرایطی که از استراتژی اوباما برای مقابله با داعش دفاع کرد، اما هیچ جزئیاتی درباره این استراتژی به نمایندگان کنگره ارائه نکرد. وی با اشاره به اینکه 40 کشور تمایل خود برای شرکت در ائتلاف ضد داعش را نشان داده‌اند، افزود: 30 کشور نیز بر آمادگی خود برای حمایت نظامی از ائتلاف تاکید کرده‌اند. هیگل در عین حال تاکید کرد که جزئیات میزان و نحوه همکاری این کشورها با ائتلاف مشخص نشده است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: گرجستان به طور واضح اعلام کرده است که آماده کمک به این ائتلاف است، ترکیه نیز نقش مهمی در این‌باره ایفا خواهد کرد. رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا با اعضای دائم شورای امنیت، سران کشورهای عربی و اروپایی و نمایندگان اتحادیه اروپا،‌ اتحادیه عرب و سفرای این کشورها در آمریکا و اتحادیه اروپا صحبت کرده و تمامی این کشورها وعده کمک به ائتلاف را داده‌اند.

هیگل به سفر هفته پیش کری به عربستان اشاره کرد و گفت: وی در این سفر با وزرای خارجه عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر،و امارات، مصر، عراق، اردن و لبنان دیدار کرد و از سوی دیگر اعضای اتحادیه عرب در نشست سران خود در قاهره بر ضرورا تلاش جامع برای مقابله با داعش تاکید کردند.‌ انتظار داریم کشورهای بیشتری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آتی حمایت خود را از این ائتلاف اعلام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار