نخستین حمله امریکا به يک اردوگاه آموزشی داعش

پنتاگون از حمله به يک اردوگاه آموزشی داعش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور نخستین بار از آغاز حملات هوایی خود در عراق یک اردوگاه آموزشی داعش را هدف قرار داد.

فرماندهی پنتاگون برای خاورمیانه و آسیای مرکزی ( سنت کام ) در بیانیه ای اعلام کرد این حمله هوایی در 24 ساعت گذشته  نزدیک یک اردوگاه تمرینی  تکفیری ها در جنوب شرق موصل ( شمال ) صورت گرفت. در این حمله  یک خودرو مسلح، دو ساختمان تحت اشغال داعش و یک واحد  نظامی منهدم شد.

 یک افسر آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نخستین حمله هوایی به یک مرکز آموزشی تکفیری ها را از آغاز حملات هوایی آمریکا در عراق در هشتم اوت تایید کرد.
این منبع با اشاره به اینکه حدود 40 تکفیری هنگام حمله در این مرکز بودند از مشخص کردن شمار دقیق کشته ها و زخمی ها خودداری کرد.
پنتاگون در همین بیانیه همچنین از حمله هوایی به جنوب شرق بغداد خبر داد که  به وارد آمدن خسارت به ذخایر مهمات داعش منجر شد.

آمریکا در کمتر از یک ماه در مجموع 176 حمله هوایی در عراق انجام داده است.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا وعده داده است حملات علیه گروه داعش که بخش وسیعی از خاک عراق و سوریه را اشغال کرده اند، بی وقفه ادامه داشته باشد.
فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی او روز پنجشنبه در پاریس در کنفرانسی خبری اعلام کرد نخستین حملات فرانسه در عراق در فاصله کوتاه بعد از شناسایی اهداف مورد نظر انجام می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار