یک متخصص تغذیه:

بیش از 90 درصد افراد جامعه کمبود کلسیم دارند

صفوی گفت: لبنیات،‌غلات، حبوبات، همه دارای کلسیم هستند و مصرف این خوراکیها به افرادی که دچار کمبود کلسیم هستند توصیه می‌شود.

سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از نکات مهم در تغذیه دانش‌آموزان حذف وعده‌ صبحانه است که این امر بر روی یادگیری کودکان تاثیر جدی می‌گذارد، تحقیقات نشان داده است کودکانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند ساعت 10 صبح به بعد در آغاز تدریس درسهای مفهومی مانند ریاضی با مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: تخم مرغ،‌ پنیر، گردو،‌ عسل، خامه، کره، مربا، نان و عدسی‌ از جمله صبحانه‌ کامل محسوب می‌شوند. متاسفانه بیش از 90 درصد افراد جامعه کمبود کلسیم دارند و نباید از مصرف کلسیم،‌ لبنیات، حبوبات، غلات و سبزیجات غافل شوند زیرا در هر کدام از خوراکی‌ها کلسیم کافی وجود دارد.

وی اذعان داشت: مصرف تخم مرغ به میزان 5 روز در هفته برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود اما والدین باید بدانند مصرف بیش از حد تخم مرغ امکان افزایش کلسترول را دارد و در نتیجه به افراد توصیه می‌شود طی هفته یا روز یک لیوان شیر، 2 لیوان کشک و 180 گرم گوشت را مصرف کنند تا بدن افراد کمتر دچار کمبود کلسیم و پروتئین شود. البته لازم به ذکر است روی و زینک نیز باید مصرف گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.