عضو کمیسیون عمران مطرح کرد:

مقابله با معضلات مسکن با مدیریت جامع شهری

فلاحی باباجان گفت: مدیریت جامع شهری یکی از معضلات ما در بخش مسکن است چون اگر مدیریت درست باشد بسیاری از مشکلات خود به خود حل می‌شود.

عباس فلاباباجان عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ درباره برنامه‌های پیش رو برای بهبود وضعیت مسکن و طرح‌های ارائه شده گفت: ما برای  اینکه وضعیت مسکن را در شرایط فعلی بهبود بخشیم نیاز به حمایت‌ همه جانبه مردم و مسئولین در این امر خطیر و حیاتی به خصوص برای جوانان داریم تا با همکاری دولتمردان شرایط را برای نسل آینده فراهم کنیم.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: برای حل بحران مسکن طرح‌هایی مثل جامع مسکن افزایش وام‌ها و دیگر برنامه‌ها اتخاذ شده که همه این‌ها برای ارائه عملکردشان نیاز به زمان بیشتری دارند تا اثر طولانی مدت در بازار مسکن داشته باشند.
 
فلاحی باباجان خاطرنشان کرد: چند مطلب اساسی در خصوص مسکن وجود دارد و کمیسیون عمران تصمیم دارد طی دو سال آینده آن‌ها را پیگیری کند که مهم‌ترین آن بخش مدیریت آب روستایی است با توجه به بحران آب نیاز به بک تیم مجرب برای بررسی آن داریم.
 
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: موضوع دیگر مسکن شهری و روستایی است باید یک تحلیل درستی از آن داشته باشیم و یک طرح جامعی در این زمینه ارائه دهیم چه بسا طولانی مدت باشد علاوه بر آن نبود طرح جامع مدیریت شهری یکی از مشکلات ما در بخش مسکن است چون مدیریت اگر درست باشد بسیاری از مشکلات مسکن حل می‌شود.
 
فلاحی باباجان گفت: ما باید امیدمان را به بخش حمایتی دولت معطوف کنیم تا با حمایت از بخش خصوصی و حضور فعال آن بازار مسکن رونق پیدا کند، الان حدود 2 میلیون خانه خالی وجود دارد که با مدیریت آن و با کمک طرح جامع مدیریت شهری نیاز 25 درصد در 10 سال آینده تامین کنیم.
 
این نماینده مجلس در پایان درباره آینده بازار مسکن گفت: آینده مسکن با توجه به طرح‌ها و برنامه‌هایی که وجود دارد امیدوار کننده است چون در این راستا هم نظام برنامه دارد و هم مجلس همه هم و غم آن حل بحران این بخش است البته  در نگرش تفکر جهادی این طرح‌ها را باید زودتر شروع کنیم تا مسکن به یک ثبات نسبی برسد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، مدیریت ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار