قائم مقام معاون توسعه مشارکت هاي مردمي کميته امداد امام کشور در قزوین گفت : 900 هزار نیکوکار در کشور ، حمایت از 300 هزار يتيم را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران

علي شريف روحاني که به قزوین سفر کرده بود با اشاره به اینکه سرانه کمک پرداختي هر حامي به ايتام به طور ميانگين یکصد هزار تومان است افزود : این رقم در استانهای قزوين و تهران 200 هزار تومان است.

وی درباره مشارکت مردم در کمک به نیازمندان و توجه به فرهنگ صدقات گفت: سالانه 200 ميليارد تومان کمک مردمی از نزديک به 8 ميليون صندوق صدقات جمع آوری می شود.

روحانی با اشاره به راه اندازی 75 صندوق صدقه ديجيتالي درمترو تهران ، ادامه داد : حفظ ، توسعه و مقاوم سازي صندوق ها همچنین اشکال جديد آن برای جمع آوري صدقات ، با جديت دنبال مي شود .

قائم مقام معاون توسعه مشارکت هاي مردمي کميته امداد امام همچنین به پرداخت زکات از سوی کشاورزان اشاره کرد و گفت، پیش بینی می شود زکات پرداختی از 270 میلیارد تومان در سال گذشته به 400 میلیون تومان در سال 93 افزایش یابد.

بگفته ی روحانی ، در يک دهه گذشته 19 هزار طرح عمراني عام المنفعه از محل پرداخت زکات در کشور اجرا شده است.

وی ضاافه کرد: نیمی از زکات جمع آوري شده پارسال ، برای توانمندسازي، مسکن، اشتغال، تأمين جهيزيه و احداث سرويس هاي بهداشتي اختصاص يافت .

صفری مديرکل کميته امداد امام خميني استان قزوین هم از افزایش 34 درصدي مشارکت هاي مردمي خبر داد و گفت: پارسال در این استان 338 ميليارد ريال درآمد از محل مشارکت هاي مردمي جمع آوری شد .
انتهاي پيام/ز
منبع:مهر
برچسب ها: حمایت ، ایتام ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مجتبی موسوی
۰۸:۰۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
با سلام و احترام
خوشا به سعادت دوستانی که حامیان ایتام هستند و از این کودکان دستگیری میکنند .باور کنید که اگر هر شخص در جامعه به اندازه قدرت مالی خود به ایتام و فقرا ( اول نزدیکان و همسایگان و ... ) مساعدت کند فقیری پیدا نمی شود و بدانیم که خداوند منان به هرکسی سعادت کار خیر را نمی دهد . افسوس که به آن اندازه که در شاُن فقرا و ایتام است از دستم کاری بر نمی آید.از همه خواهش میکنم در زندگی اعتدال داشته باشیم و دنبال چشم هم چشمی و اصراف نباشیم که فردای قیامت پاسخگو باید باشیم ، و در پایان پروردگارا به عزت و جلالت قسمت میدهم حوائج فقرا و ایتام را برطرف بفرما و وضعیت مالی آنها را بهبود ببخش .